Klart att returen kan vara kall för att huset tar energi/ värmen..
Men borde efter 3-4 timmar bli lite varm
Typ 10-15 c mindre än fram ledningen
 
Dom 2st slangarna i bilden som rundar fördelaren..
vad går dom till ?
 
Purre Purre skrev:
Ja de tre gula valen rekommenderas till golvvärme, blåa till radiatorer och de tre i mitten är konstant varvtal.
Enkelt att vrida över den till golvvärme och typ mittenläget som start för att se om det blir skillnad.
Har testat alla lägen även höjt in temperaturen.
Badrummet blir jätte jättevarmt för alla slangar kommer in dit. Men resterande av mellan plan nej. Någon enstaka del bara. Men när ja känner på returen så är den kall och även slangarna till den.
 
Har du luftat ur alla slingorna ordentligt
Stäng allt och spola 1st i taget
Tills vattnet är helt klart annars så kommer det aldrig att fungera.. Finns inga gen vägar tyvärr
 
Ricksson Ricksson skrev:
Klart att returen kan vara kall för att huset tar energi/ värmen..
Men borde efter 3-4 timmar bli lite varm
Typ 10-15 c mindre än fram ledningen
Det är största problemet att den är kall vi pratar om 10grader max. De som att ta i en kall kran.
Men inte hela returen 1/3 är varm.
 
Micro luft bubblor kommer göra att det stannar
 
Luft i dom som inte är varma
 
Rikrig röris hade fixa det
 
Ricksson Ricksson skrev:
Har du luftat ur alla slingorna ordentligt
Stäng allt och spola 1st i taget
Tills vattnet är helt klart annars så kommer det aldrig att fungera.. Finns inga gen vägar tyvärr
Inte detta året men förra året ja. 2 tillfällen 2 olika hantverkare. Samt att öppnar upp pysventilen och släpper ut luft men de kommer inget kommer bara vatten ut.
 
Åk till jobbet och gör ditt
Och lått rörisen fixa golv värmen
 
Slingorna skall spolas i en stor tunna typ...
För att se så att vattnet blir klart..
Finns inga genvägar
 
Ricksson Ricksson skrev:
Åk till jobbet och gör ditt
Och lått rörisen fixa golv värmen
Varför så otrevlig på ett gör det själv forum?
 
Ricksson Ricksson skrev:
Åk till jobbet och gör ditt
Och lått rörisen fixa golv värmen
Jo klart man vill göra de problemet är att de några som försökt fixa de men inte lyckats.
fick något nummer idag till någon som jobbar bara med golvvärme. Vi pratades vid och han kommer på måndag. Han ska tydligen vara super duktig.
Vi får göra ett försök med han. Tack för svar🙏
 
joakim_j joakim_j skrev:
Ser det inte ut som att det bara är en slinga som är fylld? (Näst längst till vänster)
Hej Joakim.
Du ser helt rätt och det är jag tror problemet befinner sig.
Bara den delen av returen är varm. Resterande kallt som fan.
Misstänker att slangarna är felkopplade.
Eller vad tror du?
 
Sorry..
Försöjer bara få dig att förstå att det
Måste göras ordentligt
Finns som jag skrev inga genvägar punkt
Vet vad jag pratar om..
Varje slinga måste luftas ur separat och sedan sängas och ta nästa och så vidare.

Hänger du med?
Tror faktiskt du skulle vara glad när du fått allt att fungera.. så först att det är så det skall göras!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.