Y
Byggnaden har fjärrvärme.
Bryggan spolas med vatten flera gånger i veckan. Vilket blir ett problem under vintern.

Bryggan behöver förvisso nytt ytskikt. Men man kan nog inte bygga på förmycket på dess höjd.

Finns det slimmade slangar och lösningar för vattenburet utomhus?
 
Krilleman
Lastbrygga skulle jag tro behöver minst 20 eller 25mm slang ingjuten. Så allt bygger ganska mycket.

Hur mycket är "slimmat"?
 
Y
Jag får mäta lite sen. Men har svårt att tänka mig att det finns utrymme för mer än 30mm ökning.
 
Krilleman
Tät förläggning med många separata slingor 16mm rör. Minst 2cm övertäckning BTG kanske kan fungera.

Hur armerar man något sådant på ett bra sätt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.