1 165 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Vattenburen golvvärme pris
Hej, jag tänkte höra om någon lagt in vattenburen golvvärme på befintliga reglar med spårade spånplattor, vad det i så fall kostade och hur lång tid det tog?
Gärna pris och tidsåtgång både från de som lagt själv så väl som tagit in hantverkare.
Tiden räknar jag då ifrån att man tagit bort befintligt ytskick.
Gärna pris och tidsåtgång både från de som lagt själv så väl som tagit in hantverkare.
Tiden räknar jag då ifrån att man tagit bort befintligt ytskick.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vi la vattenburen golvvärme i glesregel på våran övervåning. Priset för slangar, plåtar, central för 64 kvm var 32 000. Vi gör allt själva förutom inkopplingen på slutet, vet inte riktigt vad en fackman tar för att göra det.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
LK använder vi oss av.
Ni har inte gjort jobbet ännu då alltså? Tänkte tidsmässigt hur lång tid det tagit att lagt detcatherineb skrev:
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vi är nästan klara, vi har lagt plåtar och slang och satt upp centralen. Vi uppskattar tidsåtgången till 4 dagar effektiv tid, men vi har ju bara gjort lite i taget på kvällar och helger. Det som tar tid är ju att lägga golvgips efteråt, eftersom att man måste vara jättenoga med att märka upp hur slangen går under gipsen så man inte råkar skruva hål. Vi har använt laser till det och ritat ut hur slangarna går ovanpå golvgipsen.N Nygge72 skrev:
Min svåger lägger samma slang nu men i spårad spånskiva och han behöver inte lägga gips ovanpå, utan han lägger golv direkt på.
Fint. Tack för infoncatherineb skrev:
Vi är nästan klara, vi har lagt plåtar och slang och satt upp centralen. Vi uppskattar tidsåtgången till 4 dagar effektiv tid, men vi har ju bara gjort lite i taget på kvällar och helger. Det som tar tid är ju att lägga golvgips efteråt, eftersom att man måste vara jättenoga med att märka upp hur slangen går under gipsen så man inte råkar skruva hål. Vi har använt laser till det och ritat ut hur slangarna går ovanpå golvgipsen.
Min svåger lägger samma slang nu men i spårad spånskiva och han behöver inte lägga gips ovanpå, utan han lägger golv direkt på.
Klicka här för att svara