Nä, det där tror jag har att göra med najningen. Någon golvvärmetillverkare (undrar om det inte var LK?) garanterar inte slangens hållfasthet om man najar den mot armeringen. Najtråden kan helt enkelt nöta hål på slangen.
Lätt att kläcka ur sig i en monteringsanvisning för att själva frånta sig ansvar, men det fördyrar ju läggningen högst betydligt. Slangen är ju dessutom i princip densamma oavsett vilken tillverkare man väljer (och andra tillåter ju najning), så det är nog egentligen ingen fara.