8 545 läst ·
47 svar
9k läst
47 svar
Vattenanslutning på trall
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Jag köpte en sån här och använde som genomföring genom panelen till drivhuset.
https://amzn.eu/d/9Esy27G
https://amzn.eu/d/9Esy27G
Husägare
· Stockholms län
· 401 inlägg
Blanda inte svartjärn och mässing, galvanisk korrosion kommer att uppstå och järn böjen kommer att rosta sönder alltför fort!
Kör ett material och välj allt i mässing eller varmgalvat järn. Du kan alltid köra plast mot eller mellan olika metaller för att tex isolera järn från mässing.
Kör ett material och välj allt i mässing eller varmgalvat järn. Du kan alltid köra plast mot eller mellan olika metaller för att tex isolera järn från mässing.
Tänkte liknande när jag läste.G Gillar att bygga skrev:
"Svartjärn" (aducerat) är väl inte att rekommendera till tappvatten eller bevattning, utan det är de varmgalvade som är mer lämpade att använda där. Dessutom brukade man åtminstone förr säga att i övergång mellan mässing och varmgalvat skall mässingsgängan vara inuti (dvs. utvändig mässingsgänga) den varmgalvade (dvs. invändig gänga på varmgalvade delen).
Dom här tre delarna i R20 behöver du:
Varför göra det onödigt komplicerat?
https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-405-vinkel-16x15r-inv/
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-nippelror-g15x60-mm/
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-vinkel-in-ut-06/
Varför göra det onödigt komplicerat?
https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-405-vinkel-16x15r-inv/
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-nippelror-g15x60-mm/
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-vinkel-in-ut-06/
Antagligen
Nu har jag kommit vidare. Blev en prk-vinkel och krankoppling (ska bytas till slangkoppling men den jag köpt passade inte).
Nu har jag kommit vidare. Blev en prk-vinkel och krankoppling (ska bytas till slangkoppling men den jag köpt passade inte).


