Har en TB-Mini pelletsbrännare som fungerat bra i många år i min gamla CTC-panna. Men senaste veckorna har de små glasen framför fotocellen sotat igen, så även flamvakten.
Studerade nu pannan lite nogrannare och vid upptändningen ryker det in en väldig massa vattenånga (blandat med sot) som fastnar på glasen.
Kan inte hitta någon läcka på själva pannan men kan det bli så mycket vattenånga av bara luftfuktighet nu på sommaren? Inte upplevt detta problem tidigare somrar.
Någon som har tips på åtgärder?
Kanske blir en värmepump tidigare än planerat...:mad:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.