2 365 läst ·
31 svar
2k läst
31 svar
Vatten värmepump dragit 3000 kw för vatten
Sida 1 av 3
Hej, Jag har en Mitsubishi Electric
SWM80 Ecodan Luft-vattenvärmepump installerat. I mars drog den totalt 500 kw för uppvärmning av vatten samt ca. 70 kw för värme. Vi har inte varit hemma under hela april och åkte hem idag och såg då att den dragit en förbrukning på 2900 kw för vatten trots att vi inte varit hemma. väldigt låg förbrukning för värmen. Hur är detta möjligt att vatten värmen ligger så högt 500kw i mars när vi varit hemma och 2900 kw när vi inte varit hemma alls. Vad är fel?
Läckage av varmvatten?N Nino92 skrev:Hej, Jag har en Mitsubishi Electric
SWM80 Ecodan Luft-vattenvärmepump installerat. I mars drog den totalt 500 kw för uppvärmning av vatten samt ca. 70 kw för värme. Vi har inte varit hemma under hela april och åkte hem idag och såg då att den dragit en förbrukning på 2900 kw för vatten trots att vi inte varit hemma. väldigt låg förbrukning för värmen. Hur är detta möjligt att vatten värmen ligger så högt 500kw i mars när vi varit hemma och 2900 kw när vi inte varit hemma alls. Vad är fel?
Nej. Inget tyder på det. Men nu kom jag på att på displayen var en "blixt" vilket det inte varit tidigare. Googlade snabbt vad det menas och såg att det visar att elpatronen gått igång. Det förklarar ju varför den dragit så jävla mycket. Men varför har detta gått igång då?A antiiee skrev:
Jaa den fungerar som det ska ju, har både golvvärme och varmvatten. Men frågan är varför den ens gått igång. Det är liksom 15gr här. Den har aldrig gått igång, inte ens under vintern. Och ja, som sagt den har ju servats nyligenE Emanuel01 skrev:
Värmepumpen sitter utanför huset. Går inte den så tar elpannan inne över så man fortfarande får värme och varmvatten, fast mycket dyrare.N Nino92 skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Utan mer information är det omöjligt att ge några ledtrådar. Det enda vi vet är att det var en blixt på displayen (men den syns inte efter att du har pillat på något) och att ditt hus måste ha huvudsäkringar på 4000 Ampere.N Nino92 skrev: