Jag håller på att dra in vintervatten i stugan. Drömmen är att under nästa vår ställa hit en badtunna. Fyllningen av denna är mitt problem.

Huvudledningen kommer att dras in i toalettrummet, för att sedan via varmvattenberedare spridas mellan handfat/diskbänk.

Från huvudvattenledningen skulle jag vilja få ut vatten till badtunnan i maximal dimension för kort fyllningtid.

Vilket är smartast? Utkastare på vintern(frysrisk?)



Någon med vision om detta?


Med vänlig hälsning, Björn
 
ja utkastare är väl det självklara valet dom tappar ju sig själv när man stänger kranen så det inte finns någon frysrisk
 
Tack för snabb respons.

Det lät som en bra ide, kollade nu på utkastare och de verkar vara självdränerade.

Med vänlig hälsning, Björn
 
Nu är FMM utkastaren monterad, tack för hjälpen i byggdjungeln.
 
Se till att slangen är tom när du hänger undan den.... ;)
 
Får "rulla" ut vattnet ur trädgårdsslangen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.