2 929 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vatten utomhus på vintern
Jag håller på att dra in vintervatten i stugan. Drömmen är att under nästa vår ställa hit en badtunna. Fyllningen av denna är mitt problem.
Huvudledningen kommer att dras in i toalettrummet, för att sedan via varmvattenberedare spridas mellan handfat/diskbänk.
Från huvudvattenledningen skulle jag vilja få ut vatten till badtunnan i maximal dimension för kort fyllningtid.
Vilket är smartast? Utkastare på vintern(frysrisk?)
Någon med vision om detta?
Med vänlig hälsning, Björn
Huvudledningen kommer att dras in i toalettrummet, för att sedan via varmvattenberedare spridas mellan handfat/diskbänk.
Från huvudvattenledningen skulle jag vilja få ut vatten till badtunnan i maximal dimension för kort fyllningtid.
Vilket är smartast? Utkastare på vintern(frysrisk?)
Någon med vision om detta?
Med vänlig hälsning, Björn
Se till att slangen är tom när du hänger undan den.... 
Klicka här för att svara