Vid stamspolning i ett kök sprutade vatten tillbaka ut på golvet i köket. Spolfirman tog betalt för ett par timmars torkning av vattnet som sprutat ut och bortmontering av limmad golvlist. De hävdade att det skett på grund av att det var totalstopp i röret, men avloppet fungerade innan spolningen.
Är det rimligt att spolfirmam fakturerar detta? Kan man inte kräva att de ska kunna spola utan att sådant sker? (T ex börja långsamt och sluta omedelbart om man ser att det rinner ut?)