Hej,
Vi har ett utekök som jag skulle vilja koppla in vatten till. Vattenslangen som kommer att vara en helt vanlig trädgårdsvattenslag kommer att gå under vår uteplats. Men jag blir inte klok på vad jag behöver för adapter för att koppla in den. Har sökt utan att hitta något svar. Så här ser det ut.

• Hand håller flexibel vattenledning och en trädgårdsslangkoppling, med uteplats i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ju vara värt att nämna att vanlig trädgårdsslang inte är godkänd för dricksvatten så du bör då köpa en slang gjord för detta.

T TypRätt skrev:
Kan ju vara värt att nämna att vanlig trädgårdsslang inte är godkänd för dricksvatten så du bör då köpa en slang gjord för detta.
Kommer nog mest att användas för att skölja av grill grejerna skulle jag tro men tack för infon, bra att veta

ådal ådal skrev:
Ser ut om storleken på muttern till blandaren är storlek r10, stämmer det? Ska vara ungefär 15mm invändig. I så fall skulle dessa 2 gå ihop fint till en trädgårdsslang,
[länk]
[länk]
Tack, ska mäta ut stor den är.

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Jag hade nog kopplat på vattnet till både kall/varmvattenslangen. Lite osäker på hur blandaren beter sig ifall du bara kopplar den till kallvattnet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.