Jag blir inte klok på mitt lilla problem.

Har en FM mattsson 9000E blandare sedan förra året. Fick det monterat på gamla köket, nu skulle jag sätta ihop det sista under diskbänken och får inte till det riktigt. Vad kan vara problemet?

blandaren har softpex lösning se bilder. En rörlig mutter 18 mm gänga. Satt ihop det med övriga kopplingslösningen och är något snett, sitter en 12mm bricka och testar på och det läcker. Är problemet så enkelt som 10mm fiberbricka? snedheten? Hur tight ska själva änden sitta på kopplingen med tanke på att pipen går att flytta lite.
Tror ni denna mutter satt från fabrik eller något som förra rörläggaren la på vid förra montaget?
Finns en suddig bild på gamla lösningen, tyvärr inget som jag har kvar. Tacksam för allt hjälp som jag kan få

BILDER
 
Förhåller mig skeptisk till okända länkar.. kan du inte slänga upp bilderna i tråden ist?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.