I vårt hus som byggdes för 6 år sedan har jag upptäckt att en av fogarna i duschen är blött långt efter man har duschat. Misstänker att vatten samlar sig vid hornet bakom plattan och stannar vid fixen. Kan det stämma? Se bilder. Vi hade nybyggnationsförsäkring för Entreprenören. Fråga är då om man bör anmäla sådan fel på nybyggnationsfärsäkring? Är det att göra om hela badrummet eller kan man åtgärda det på enklare sätt? Svart mögel verkar sökt sig till fogen med.Självrisk i försäkringen är typ 26tkr.
Låter som dåligt/felaktigt fall under plattorna, alt fel-kammat fix. Nyfiken på hyr det ser ut i hörnet. Är det en skarv på väggen?
Det är nog hårdfog (eller var där )mellan vägen och golvet och typ silikon i hörnet.
Om det är något som tillkommit så är det lite mer oroväckande. I så fall kan det ha hänt något under klinkersen. Sitter de stadigt eller händer det något om du trycker hårt på plattan?
Jag råkade nyligen ut för att klinkersen släppte och fick göra om duschen. Misstänkt felaktigt tätskikt i mitt fall.
Jag råkade nyligen ut för att klinkersen släppte och fick göra om duschen. Misstänkt felaktigt tätskikt i mitt fall.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Samlas regnvatten i vissa gjutformar men inte alla
Grund & Markarbeten -
Behöver råd om vatten som samlas nära husvägg
Grund & Markarbeten -
Cylinda Sverigetvätten långsam/ ingen rotation
Vitvaror -
Avlopp släpper igenom vatten jätte långsamt
Vatten & Avlopp -
Vad kallas dessa saker längst ner under sanden i mitt vattenfilter?
Vatten & Avlopp