Jag kopplade min kyl & frys i tvättstugan.

Tänk på att den vita knoppen på kyl & frys kan du troligtvis bara dra av då den sitter med hullingar.

så istället för att göra ett hål på 3cm så räcker det alldeles utmärkt med ett litet hål och sen täta ordentligt så blir det finfint.

Snailman
Gäller nybygge, tänkte förbereda för is/kylt vatten på kyl/frysarna, 6mm slang låter bra, tänkte ta en tom rör i rör slang och lägga i plattan mellan vaskskåpet och utrymmet där kyl frysarna ska stå, funderar på om jag ska dra slangen så den kommer upp ur golvet bakom frysarna eller om jag ska låta dem komma upp inne i väggen och sedan låta den komma ut ur väggen bakom frysarna?

alltså ut ur väggen eller upp ur golvet?

eller andra synpunkter?

men slangen vad heter slangen å var köper man den??

Snailman skrev:
Gäller nybygge, tänkte förbereda för is/kylt vatten på kyl/frysarna, 6mm slang låter bra, tänkte ta en tom rör i rör slang och lägga i plattan mellan vaskskåpet och utrymmet där kyl frysarna ska stå, funderar på om jag ska dra slangen så den kommer upp ur golvet bakom frysarna eller om jag ska låta dem komma upp inne i väggen och sedan låta den komma ut ur väggen bakom frysarna?

alltså ut ur väggen eller upp ur golvet?

eller andra synpunkter?
I väggen med ett litet tätskikt och någon form av läckindikator är nog fint att ha om olyckan är framme..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.