3 597 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
vatten och avlopp från grannen?
Hej,
vi funderar på att bygga ett fritidshus på en tomt som ligger granne med föräldrarnas fritidshus. Är det möjligt att koppla på föräldrarnas vattenledning och därmed komma ifrån vatten och avloppsanslutningsavgifterna? Finns det regler för detta?
vi funderar på att bygga ett fritidshus på en tomt som ligger granne med föräldrarnas fritidshus. Är det möjligt att koppla på föräldrarnas vattenledning och därmed komma ifrån vatten och avloppsanslutningsavgifterna? Finns det regler för detta?
Hur fungerar det när man söker bygglov. Ska man ange om man ska ha anslutning eller inte då? Om man anger att man inte ska ha vatten och avlopp och sedan själv fixar kopplingen till grannen efter en tid. Vad kan hända?
Börjar bli lite tveksam hur vi ska göra det när det blir aktuellt med stugan. Men en stuga ska vara primitiv tycker jag. Och inte kosta skjortan.
Börjar bli lite tveksam hur vi ska göra det när det blir aktuellt med stugan. Men en stuga ska vara primitiv tycker jag. Och inte kosta skjortan.
Klicka här för att svara