Har ett vattenhus som jag tänkt att prova använda som jordkällare. Är som ett litet förråd på tomten med en trappa ner till en liten källare med gjutna väggar och gjutet golv. Ca 3 kvm2. Vet inte hur gammal den är. men minst 50 år skulle jag tro.
Men innan jag lägger pengar på det så undrar jag hur jag vet skicket på de gjutna väggar som är jordfyllda och golvet? Är det bara fukt som kan vara problem här eller vad mer bör man kolla upp?
Lägger med några bilder. Som ni ser så är det ventilerat, men ser ju att vara en del fukt på väggarna. dock kanske det ser värre ut än vad det är då det är gammalt?
Tips på hur jag kan ta reda på om det är för mycket fukt? Har en vanlig fuktmätare men vet ej om den funkar till betong.
Men innan jag lägger pengar på det så undrar jag hur jag vet skicket på de gjutna väggar som är jordfyllda och golvet? Är det bara fukt som kan vara problem här eller vad mer bör man kolla upp?
Lägger med några bilder. Som ni ser så är det ventilerat, men ser ju att vara en del fukt på väggarna. dock kanske det ser värre ut än vad det är då det är gammalt?
Tips på hur jag kan ta reda på om det är för mycket fukt? Har en vanlig fuktmätare men vet ej om den funkar till betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Väggarna kanske är putsad? Om det spelar någon roll.T jonzon jonzon skrev:Har ett vattenhus som jag tänkt att prova använda som jordkällare. Är som ett litet förråd på tomten med en trappa ner till en liten källare med gjutna väggar och gjutet golv. Ca 3 kvm2. Vet inte hur gammal den är. men minst 50 år skulle jag tro.
[bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara