I det fritidshus jag nyligen förvärvat kommer det in vatten i källaren. Vattnet kommer in någonstans i nedre delen av källarväggen vid källargolvet vid den vägg där verandan med yttertrappan av betong ligger. Verandan och trappan vilar på en stenkista. Eftersom det inte bara rör sig om fuktinsläpp utan om att vatten kommer in utgår jag från att det måste finnas en spricka i väggen (även om sprickan inte kan ses med blotta ögat). Hur åtgärdar man en sådan spricka på bästa sätt när det finns en stenkista att ta hänsyn till?