Hejsan alla!
Kan väl börja med att säga jag kan noll om avloppsrör, men jag förstår att vattnet ska inte stanna halvvägs i röret och sedan komma tillbaka igen
Saken är att jag hyr en lägenhet på vinden i ett privat hus, så det är väl egentligen inte min uppgift, Men värden menar att detta aldrig hänt förut så jag känner mig lite skyldig (ingen aning varför eg)
Jag postar lite bilder så kanske någon av er kunniga kanske kan se ifall det är åt skogen någonstans så får jag påpeka detta!
Under diskhon:
Från köket ut i Tvättstugan:
Där vattnet läcker ut i tvättstugan:
Fortsättning på röret mot toaletten där det är ihopkopplat med handfatet:
skakar jag i röret på bilden ovan hör jag hur det skvalpar vatten.
Detta röret går sedan in i handfatet under vattenlåset inne på toaletten.
Tacksam för all hjälp jag kan få
Kan väl börja med att säga jag kan noll om avloppsrör, men jag förstår att vattnet ska inte stanna halvvägs i röret och sedan komma tillbaka igen
Saken är att jag hyr en lägenhet på vinden i ett privat hus, så det är väl egentligen inte min uppgift, Men värden menar att detta aldrig hänt förut så jag känner mig lite skyldig (ingen aning varför eg)
Jag postar lite bilder så kanske någon av er kunniga kanske kan se ifall det är åt skogen någonstans så får jag påpeka detta!
Under diskhon:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från köket ut i Tvättstugan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där vattnet läcker ut i tvättstugan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortsättning på röret mot toaletten där det är ihopkopplat med handfatet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skakar jag i röret på bilden ovan hör jag hur det skvalpar vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta röret går sedan in i handfatet under vattenlåset inne på toaletten.
Tacksam för all hjälp jag kan få
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
det var en hyresvärd som vill göra snabba cash med bristfällig bostad. Undrar om försäkringsbolaget skulle gilla det.
När du har med köksavlopp att göra så spolas det ner mer en bara vatten å när som det set ut på bilderna inte är lutning på rören så kan det samlas i grejer i rören där det är baklut eller svackor. Till sist blir det så mycket rester av bla fett i rören att det blir mer eller mindre stopp i rören...L Lundkvists skrev:
Det kan ju vara bakfall på ledningen. Man får kolla med ett vattenpass.L Lundkvists skrev:
Till detta finns möjligheten att fett från köket satt sig i ledningen. Mycket vanligt för att inte säga regel.
Men lämna det till hyresvärden att lösa.
Tydligen har det fungerat i flera år innan jag flyttade in, jag får stopp en gång i veckan ungefärV Vector skrev:När du har med köksavlopp att göra så spolas det ner mer en bara vatten å när som det set ut på bilderna inte är lutning på rören så kan det samlas i grejer i rören där det är baklut eller svackor. Till sist blir det så mycket rester av bla fett i rören att det blir mer eller mindre stopp i rören...
Rev ut mina gamla gjutjärnsrör förra helgen. Fick tag på 2st Lenox Diamond blad. Gick riktigt fint att kapa. Men det variera en del beroende på rörkvalite och hur mycket järn det är kvar i rören.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara
