Badrum med kaklade väggar och golv visar tecken på fukt och otät silikonfog vid kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi hade en firma hemma som byggde nytt badrum åt oss i våras. Jag upptäckte idag att det kommer ut vatten från duschväggen. Man kan se att det är fuktigt och om man torkar så kommer det nytt. Jag förstår att fogarna inte är vattentäta och att det kan förklara det hela men jag undrar ändå om det är normalt? Kanten mellan vägg och golv är silkonad och ser inte ut att vara tät just här.

De är normalt att de kan bli så, dock om golvinkeln är silikonad så är de fel, eller de kan i alla fall bli fel, för om dom tryckt in för mycket sille så blir fogen tät och vattnet i väggen som rinner ner mot golv ”tar stopp” där, därav att de verkar samlas mycket vatten i din vägg, så skrapa bort sillen och kör vanlig fog(y) silicon kör man i hörnen på väggarna inte i golvinkeln :)

• Gilla
klas32
  • Laddar…
P Patzie skrev:
De är normalt att de kan bli så, dock om golvinkeln är silikonad så är de fel, eller de kan i alla fall bli fel, för om dom tryckt in för mycket sille så blir fogen tät och vattnet i väggen som rinner ner mot golv ”tar stopp” där, därav att de verkar samlas mycket vatten i din vägg, så skrapa bort sillen och kör vanlig fog(y) silicon kör man i hörnen på väggarna inte i golvinkeln :)
Tack så mycket, det låter logiskt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.