7 701 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Våtrums silikon med ätika
Ursäkta om det här är fel ställe att fråga det här på.
Men jag arbetade med våtrums silikon (Icke-transperant) med ätika i idag, och smetade ut det med händerna efteråt för att få det att bli så jämnt och utspritt som jag ville ha det, och det blev väl ganska kladdigt.
I efterhand fick jag höra att man bör undvika kontakt med fingrar på det, detta var 20 minuter efter jag var klar och silikonen hade redan börjat härda.
Min fråga är: Hur farligt är just den här silikonen för händer/hud och vad bör jag göra nu? Utöver att ta bort det från händerna såklart och tvätta rent.
Tack på förhand.
Men jag arbetade med våtrums silikon (Icke-transperant) med ätika i idag, och smetade ut det med händerna efteråt för att få det att bli så jämnt och utspritt som jag ville ha det, och det blev väl ganska kladdigt.
I efterhand fick jag höra att man bör undvika kontakt med fingrar på det, detta var 20 minuter efter jag var klar och silikonen hade redan börjat härda.
Min fråga är: Hur farligt är just den här silikonen för händer/hud och vad bör jag göra nu? Utöver att ta bort det från händerna såklart och tvätta rent.
Tack på förhand.
Jag tror inte att det är någon fara alls. Jag har jobbat med ättiksbaserad silikon i ett antal år nu, och aldrig märkt några problem. Det är möjligtvis lite uttorkande och irriterande för huden, det är allt. Du kan vara lugn.
Håller med jon_h .....har dragigt silliconfogar i 22 år nu med tummen o´den sitter kvar .....så simma lungt !
(hoppas du förstår skämnt ,såklart att du inte behöver vara orolig ....jag har även fått det i munnen under åren o´jag skriver ju i nuläget
) )
Klicka här för att svara