Hej,

Har några frågor jag inte hittar svar på...

1. Vatettes plast hylsor, går de att återanvända? Vanliga klämringskopplingar kan man ju återanvända mutter men inte ring.

2. Går det att montera fullflödesventiler upp och ned utan att få problem?
uppochned.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3. Säkervatten föreskriver att man inte ska ha oanvända avstick. Jag har ett avstick för påfyllning VP. Avsticket sitter på varmt tappvatten ut från panna och ventilen sitter inte direkt mot avsticket.
Är det ok?
avstick.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4. När det är en pil på ventiler som nedan bild, kan man förutsätta att det finns en inbyggd backventil?
backventil.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1. Nej
2. Borde inte vara några problem.
3. Om du fyller på pannan ibland är ju inte avsticket oanvänt, alltså är det tillåtet.
4. Nej
 
  • Gilla
JE888
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.