Någon som byggt med dem och vill dela med sig av den erfarenheten?

Prisnivå?

Tack på förhand! :)

Vision-huset på Husknuten i Gbg tycker vi är väldigt fint. Vi tappade dock intresset pga säljaren.

IFK skrev:
Vision-huset på Husknuten i Gbg tycker vi är väldigt fint. Vi tappade dock intresset pga säljaren.

Vad var det med säljaren då ???

Vår upplevelse var att han var alltför "pushig". Det kan hända att en annan köpare upplever detta annorlunda så egentligen var det väl dumt av mig att blanda in detta då det ju egentligen inte har så enormt mycket med Västkuststugan att göra.

Hur som helst så hade jag faktiskt lite prisuppgifter som jag fick i augusti 2003 på Vision 79 och Vision 90, prisuppgifterna är ungefärliga och ska gälla nyckelfärdigt hus ovan grund. Vision 79 hamnar då på ca 900000:- och Vision 90 på ca 1 miljon. Sen tillkommer ju dock markarbete, grund mm.

Han är väl en säljare som vill sälja kanske.. ;)
För Vision 78B kostar husbyggsatsen 601 500:-
Uppskattade entreprenad kostnader; ca 740 000:-
Sedan tillkommer ju tomt, anslutningar för el/va + bygglov, mm, mm.
Sedan kan det ju som sagt kosta hur mycket/ mindre som helst beroende på tillval och om du vill ha stomrest, snickarklart mm, och hur mycket/ lite du vill göra själv.
Vårat kommer väl o landa på 2 100 000:- men i det priset har vi en dyr tomt på 575 000:-
Vi har ialla fall fått en bra uppfattning om detta företag, hoppas bara det håller i sig.... 8)

Kändes mer som en "överkörning"... :(

Bygger ni 78B enligt samma plan som på Husknuten i Gbg? Isåfall kommer ni få ett enormt härligt hus! Vi brukar gå in i detta varje gång vi är på Husknuten.

Sen är det ju jättebra att ni har fått bra känsla för företaget, det är ju så det ska vara när man går in i en så stor affär som ett husköp. :)

Ja, det blev 78B, fast förlängt med 1.20, altanen e oxå förlängd, xtra badrum där uppe, golv på hela övervåningen, balkong skall det oxå vara, jag vill nämligen ha sovrummet där uppe o att man kan gå ut på balkongen från sovrummet. :)
Jag vet att vissa tycker att jag är dum som vill ha det o säger att ´då tar du ju bort det som e charmen med detta huset ( öppet till nock i kök o vardagsrum)´, men det e så jag vill ha det... ;)
Vi får väl hoppas att känslan för företaget inte ändrar sig från :) till :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.