3 613 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Varudeklarerat hus
Vi kollar på hus just nu och undrar om någon som har erfarenhet av SF säljarförsäkring, dvs ett varudeklarerat hus där besiktningen är gjord av Anticimex (Byggnadsmiljö)? Självfallet tycker säljaren att besiktningen är fullgod. Om det blir aktuellt kommer vi definitivt ändå att anlita en oberoende besiktningsman som kan mycket om hus och dess fel o brister.
Det protokoll som vi har från Anticimex verkar väldigt tunnt...
Det protokoll som vi har från Anticimex verkar väldigt tunnt...
Hej yonna,
säljaren är verkligen stressad och tycker att besiktningen som gjorts är tillräcklig, Men vi kommer som sagt att anlita ett proffs ändå!
säljaren är verkligen stressad och tycker att besiktningen som gjorts är tillräcklig, Men vi kommer som sagt att anlita ett proffs ändå!
Det finns även möjlighet att få en personlig genomgång av Anticimexs protokoll, antingen per telefon eller vid objektet. När vi köpte nuvarande hus så tog vi en genomgång vid objektet. Det resulterade i en 2 timmars genomgång av huset med kommentarer på de brister som fanns i protokollet och lämpliga åtgärder för att fixa dessa. Men även kommentarer på sådant som inte stod i protokollet framkom.
Dock, det var det som passade oss, vill man vara mer "säkrare"/ha bättre underlag för beslut så är nog en riktig jordabalksbesiktning att föredra.
Dock, det var det som passade oss, vill man vara mer "säkrare"/ha bättre underlag för beslut så är nog en riktig jordabalksbesiktning att föredra.
Klicka här för att svara