då får de bli lockpanel120/120 i rött då husets gavlar o kupa är så :)
 
lite bilder från hur de ser ut i skrivande stund:
normal_stall30.jpg
normal_stall31.jpg
normal_stall32.jpg
normal_stall33.jpg
 
ett litet men ack så tidskrävande steg till:
gavlarna är täkta och nu är de panel som gället.

normal_stall34.jpg

köpte även fönster på byggmax igår
och alla tillbehör som lister och hakar mm

total pris är nu uppe i 43.500.- så målet på 100ooo.- känns nu allt svårare att hålla.
lite beroende på att vi mer elle rmindre bestämt oss för att köpa färsdig inredning
villket är en hel hög med mer pengar än beräknat..
men vi får la se va de slutar på :)
 
Lite nyfiken på vad du beräknat kostnaden på exkl. stallinredningen?
Och hur mycket billigare du kommit undan genom kontakter?

ps) börjar se bra ut iaf :)
 
då jag inte har räknat på de utan kontakter så har jag ingen aning om det.
100k.- låg budjeten på ..

nu med lit emer faci i handen skulle jag murat hela stumen (ytervägarna)
istället. både biligare sabilare o snabbare än de man nu håller på med.

/ Linus
 
har idag schaktat av runt stallet, jämnat ut högen med jord som var vid ingången samt
grävt upp en stubbe vid infarten och likaså buskar och stubar runt stallet...

allt gjort med en minigrävare.

nya bilder kommer någongng... :)
 
Undrar vad det är för hästar? Kanske lite litet för storhästar men funkar ju för ponnyer med de boxarna, men fint blir det!
 
varför skulle de var för litet ?
3x3m är box för storhäst

sorry men herejesusvillket menlöst inlägg ....

vad grundar du det på ?
standardboxar är 3x3 m
där hästarna står nu är boxarna 3x3.1
storstall har boxfronter med 3m

berätta gärna mer.....
 
påG skrev:
Undrar vad det är för hästar? Kanske lite litet för storhästar men funkar ju för ponnyer med de boxarna, men fint blir det!

Nu är du nog ute och cyklar... :cool:

Enligt jordbruksverketsmått så räcker en box på 3 x 3 meter (dvs 9 kvm) till en häst på max 1.70 (dvs för de allra flesta hästarna) och det är helt lagligt och uträknade mått.

Här hittar du alla mått som gäller :

http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...estammelser.4.394d9f45113e42376618000676.html
 
Hur går det? Jag är nyfiken som sjutton! :)
 
skulle vara kul om de gick o redigera bilderna mina inlägg med bilder.
då min .com adress har dött och haft en hel hög med problem med detta
så har nu en www.linuse.se startats så skulle behöva rita om alla bilder i tråden ?!?!
 
men för lite uppdat:

inga bilder. kommer med lite tur under morgondagen...
har sedan sista inte hänt så himla mycket, har konstruerat och byggt
dubbelstaldören (haft hjälp av frugans farsa som är utbildad möbelsnickar)
fiskbensmönstrad pärlspont blev belädnnaden.

kommer hängas på så fort den är målad.
resultatet blv kanon.(så klart :P )

kommer imorgon skruva upp alla takfots"lådor" som även kommer ha
spotar för trivslenskul. så man kan börja spikapannel innan snön kommer.

dörren till vedboden kommer även den att byggas i samma stil
som stalldören med fiskbens front för o matecha huset.
har oxå börjat måla alla byggmax fönster
(tok dryga då man får skruva ner dom i bestonsdelr för o få hyfsat reultat)

/ Linus
 
kan väll glädja er med några nya bilder iallafall:

normal_stall39.jpg

normal_stall40.jpg

normal_stall41.jpg
 
normal_stall35.jpg

normal_stall36.jpg

normal_stall37.jpg

normal_stall38.jpg
 
hänt lite mer.

fotlådan på framsidan är klar med luftnuing och nät.
en av dörrarna är även på plats äntligen.

normal_stall42.jpg

bara stalldörren som ska mållas en gång till så åker den oxå upp :)

/ Linus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.