62 330 läst ·
110 svar
62k läst
110 svar
"vårt Stall bygge" steg för steg...
ett litet men ack så tidskrävande steg till:
gavlarna är täkta och nu är de panel som gället.

köpte även fönster på byggmax igår
och alla tillbehör som lister och hakar mm
total pris är nu uppe i 43.500.- så målet på 100ooo.- känns nu allt svårare att hålla.
lite beroende på att vi mer elle rmindre bestämt oss för att köpa färsdig inredning
villket är en hel hög med mer pengar än beräknat..
men vi får la se va de slutar på
gavlarna är täkta och nu är de panel som gället.

köpte även fönster på byggmax igår
och alla tillbehör som lister och hakar mm
total pris är nu uppe i 43.500.- så målet på 100ooo.- känns nu allt svårare att hålla.
lite beroende på att vi mer elle rmindre bestämt oss för att köpa färsdig inredning
villket är en hel hög med mer pengar än beräknat..
men vi får la se va de slutar på
då jag inte har räknat på de utan kontakter så har jag ingen aning om det.
100k.- låg budjeten på ..
nu med lit emer faci i handen skulle jag murat hela stumen (ytervägarna)
istället. både biligare sabilare o snabbare än de man nu håller på med.
/ Linus
100k.- låg budjeten på ..
nu med lit emer faci i handen skulle jag murat hela stumen (ytervägarna)
istället. både biligare sabilare o snabbare än de man nu håller på med.
/ Linus
har idag schaktat av runt stallet, jämnat ut högen med jord som var vid ingången samt
grävt upp en stubbe vid infarten och likaså buskar och stubar runt stallet...
allt gjort med en minigrävare.
nya bilder kommer någongng...
grävt upp en stubbe vid infarten och likaså buskar och stubar runt stallet...
allt gjort med en minigrävare.
nya bilder kommer någongng...
varför skulle de var för litet ?
3x3m är box för storhäst
sorry men herejesusvillket menlöst inlägg ....
vad grundar du det på ?
standardboxar är 3x3 m
där hästarna står nu är boxarna 3x3.1
storstall har boxfronter med 3m
berätta gärna mer.....
3x3m är box för storhäst
sorry men herejesusvillket menlöst inlägg ....
vad grundar du det på ?
standardboxar är 3x3 m
där hästarna står nu är boxarna 3x3.1
storstall har boxfronter med 3m
berätta gärna mer.....
påG skrev:
Nu är du nog ute och cyklar...
Enligt jordbruksverketsmått så räcker en box på 3 x 3 meter (dvs 9 kvm) till en häst på max 1.70 (dvs för de allra flesta hästarna) och det är helt lagligt och uträknade mått.
Här hittar du alla mått som gäller :
http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...estammelser.4.394d9f45113e42376618000676.html
skulle vara kul om de gick o redigera bilderna mina inlägg med bilder.
då min .com adress har dött och haft en hel hög med problem med detta
så har nu en www.linuse.se startats så skulle behöva rita om alla bilder i tråden ?!?!
då min .com adress har dött och haft en hel hög med problem med detta
så har nu en www.linuse.se startats så skulle behöva rita om alla bilder i tråden ?!?!
men för lite uppdat:
inga bilder. kommer med lite tur under morgondagen...
har sedan sista inte hänt så himla mycket, har konstruerat och byggt
dubbelstaldören (haft hjälp av frugans farsa som är utbildad möbelsnickar)
fiskbensmönstrad pärlspont blev belädnnaden.
kommer hängas på så fort den är målad.
resultatet blv kanon.(så klart
)
kommer imorgon skruva upp alla takfots"lådor" som även kommer ha
spotar för trivslenskul. så man kan börja spikapannel innan snön kommer.
dörren till vedboden kommer även den att byggas i samma stil
som stalldören med fiskbens front för o matecha huset.
har oxå börjat måla alla byggmax fönster
(tok dryga då man får skruva ner dom i bestonsdelr för o få hyfsat reultat)
/ Linus
inga bilder. kommer med lite tur under morgondagen...
har sedan sista inte hänt så himla mycket, har konstruerat och byggt
dubbelstaldören (haft hjälp av frugans farsa som är utbildad möbelsnickar)
fiskbensmönstrad pärlspont blev belädnnaden.
kommer hängas på så fort den är målad.
resultatet blv kanon.(så klart
kommer imorgon skruva upp alla takfots"lådor" som även kommer ha
spotar för trivslenskul. så man kan börja spikapannel innan snön kommer.
dörren till vedboden kommer även den att byggas i samma stil
som stalldören med fiskbens front för o matecha huset.
har oxå börjat måla alla byggmax fönster
(tok dryga då man får skruva ner dom i bestonsdelr för o få hyfsat reultat)
/ Linus











