Hej.

Jag undrar helt enkelt vart man ska placera returledningen för radiatorkretsen.
Jag har vedpanna med 2 st tankar. Har kollat runt på nätet men inte hittat något om det, bara när det är 1 tank eller 3 tankar. Men hur gör man vid 2 st tankar?

Tänkte sätta returen innan laddomaten, men på termoventilers hemsida så rekomenderar dom INTE den kopplingen då det kan bli varmgång i pannan?

Kopplar jag in den i ena tanken så känns det som den kommer kylas fortare då kallt elementvatten blandas i den tanken.

hur ska jag göra?
Har bara det kvar på pannbytet.

Mvh Jonny

Bilden längst ner som gäller, får inte bort den andra.​
 
  • vedpanna.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vedpanna.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Inget problem att göra som du ritat, vill du känna dig ännu säkrare kan du koppla returen så långt mot tankarna som praktiskt möjligt före greningen mellan dem.
 
GK100 skrev:
Inget problem att göra som du ritat, vill du känna dig ännu säkrare kan du koppla returen så långt mot tankarna som praktiskt möjligt före greningen mellan dem.
Kanon.
Hade den tanken att sätta returen brevid t-kopplingen till höger.
Men går det att ha den såhär är det perfekt då det underlättar rördragningen.

Mvh Jonny
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.