17 193 läst ·
45 svar
17k läst
45 svar
Vart köper ni era bits?
Detta är nog det enskilt största problemet. Folk som inte kan använda rätt torx-bit som exemplet ovan eller de som aldrig har förstått skillnaden mellan PH och PZ eller inte tycker att det spelar någon roll. Dessa är dömda att alltid krångla med bits - livet ut.L ljhnilsson skrev:
Kör Festool centrotec till skruvdragaren, lösa bits Wera (Som jag nästan uteslutande använder för alla handverktyg)
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Nu är ju torx som gjort för att ta fel eftersom de har onödigt många storlekar. Behövs verkligen T10, T15, T20, T25 och T30? Det är inte lätt att se skillnad på T20 och T25 när man tar upp en udda skruv ur lådan.sunnis skrev:
Visserligen sant.F Fred vom Jupiter skrev:
Jag tar numera alltid min lilla bitssats och prövar mig fram om jag är osäker. Tar ett par sekunder extra, men så drar jag aldrig sönder (inte av den anledningen iaf) någon skalle.
Skyr dessutom allt annat än kvalitetsbits numera.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Vad olika man är! Jag använder mest de som du har massor avT Ejmelie skrev:Jag har några bitssatser som börjar få slut på bits nu. Behöver fylla p. Känns som att jag har hur många som helst PH2, PZ2, TX20 och TX25 bits liggandes. Men saknar tex PH0, PH1, PZ0, PZ1, TX10, TX15. Skulle vilja köpa dem i typ 10-20 pack så man kan fylla på. Men tycker jag har svårt att hitta dessa storlekar. Några förslag?
Jag gillar Essve som har minskat så att det blir färre storlekar att hoppa mellan. Tror det bara är 10,20,30 på de vanligaste dimensionerna nuförtidenF Fred vom Jupiter skrev:
Köpte ett par stycken t20 och 25 90mm av milwaukees shockwave för ett litet tag sen. Har hållt bra änsålänge och jag är uppe i nästan 1000st skruv med t20 och den är knappt sliten. Antingen har du fått måndagsexemplar eller så är min ett jävligt bra exemplar.L ljhnilsson skrev:Har köpt ett par satser på Lidl.
Sjukt brakvalitet. Har renoverat etthus utan att det ens syns på bitsen.. har både 50 mm långa och 75mm långa. Använder nästan bara slagisen.
ett T20 bitsär trasigt för snickarna jag hade till hjälp envisades att dra T25 120mm skruv med det..
Köpte en härrejösses sats med milwaukee bits spec för impact driver. Helt värdelösa. Bitset höll bara för 2-300 trallskruv..
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 284 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 284 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 468 inlägg
Biltemas 10pack är inget jag kan rekommendera.
Jag hade nog en jäkla röta men köpte 2012 2styck 50 pack med t20 och t25 på jula för småpengar och dom var riktigt bra. sedan har man ju slarvat bort dom flesta och inte säkert man får den kvaliten igen men den gången var dom kanon. Lite som allt mycket annat som säljs under egna varumärken kvaliten kan vara helt olika från gång till gång.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Gillar Bosch svarta. Hade gärna sett att Festool gjort något smart system för knack, men de fegade och gick på vanlig 1/4" hex på nya knacken.