I Svedala verkar i stort sett alla köra med Husqvarnas egen prislista.

Vart köper man egentligen billigast (i världen) ?

Vill man skaffa sig en uppfattning om världspriser så är Ebay utmärkt.

Tar vi Husqvarnas motorsågar så verkar Italien vara ett bra ställe o börja kolla på.

tex
http://stores.ebay.it/WEBSKIPPER-Verbania

I USA kan Husqvarna/Jonsered vara en hel del billigare, men de får inte sälja till kunder utanför landet enligt vad man kom fram till i en liknande tråd för något år sedan.

Låt det dock inte hindra dig. Exempelvis får amerikanska handlare inte sälja Dewalts refurbished-maskiner (eller kanske alla?) utanför USA men det brukar ju gå bra ändå...

Det verkar som Sverige är ganska billigt ändå när allt ska summeras...

W
Har köpt 6 motorsågar av märket Husqvarna i usa de senaste 4 åren och det e grymt mycket billigare. Seanst gav ja 249 dollar (då ca 1750 kr) för en såg som hos min närmsta återförsäljare kostar 5500 spänn. Köpte även tre kedjer extra (husqvarna) och de låg på 6 dollar styck. Vet inte om det var så billigt dock

Johan_Pettersson
En sak man ska fundera på vid val av motorsåg är om man vill ha vinklat handtag eller rakt som jag själv föredrar
Jag har fått för mig att det är lättare att hitta raka handtag på jonseredarna.

Johan_Pettersson skrev:
En sak man ska fundera på vid val av motorsåg är om man vill ha vinklat handtag eller rakt som jag själv föredrar
Jag har fått för mig att det är lättare att hitta raka handtag på jonseredarna.
Det är nog till och med så att den stora skillnaden mellan Husqvarna och jonsered är just det raka/vinklade handtaget. Annars motsvarar modellerna varandra ganska bra, det är ju dessutom samma företag.

Wester skrev:
Har köpt 6 motorsågar av märket Husqvarna i usa de senaste 4 åren och det e grymt mycket billigare. Seanst gav ja 249 dollar (då ca 1750 kr) för en såg som hos min närmsta återförsäljare kostar 5500 spänn. Köpte även tre kedjer extra (husqvarna) och de låg på 6 dollar styck. Vet inte om det var så billigt dock
Jo priset är bra, men hur fraktade och tullade du ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.