Fasen vad det är klurigt och hitta nått ställe på nätet som säljer billiga maskiner av bra märken ? Till rätt pris åxå..
Inga små krav här heller !
Jag letar efter en kap- och gersåg bosch gcm 10sd och ett dewaltbord till det !!
Vad tror folket :-?

DUAB i mönsterås har GCM 10SD för 6295 SEK. Mycket bra återförsäljare med bra service och snabba leveranser.
http://www.drift-underhall.se/

De har dock inte DeWalt-bordet, men det hittar du säkert på annat håll

Kolla ÅF på http://www.bosch.se/content/language1/html/

Skicka iväg 10 mejl med offertförfrågan, går på 10 minuter och du kommer spara tusenlappar.

Jag har fått lägsta pris på Dewalt bänken hos Beijer, 2000,- +moms.

shit pommes frites :D
2 tysen för bordet bara ;)... har kollat runt mycket "tycker jag" och den enda lösningen jag ser är att köpa bordet på woody för 3000 spänn !
För visst passar bosch gcm 10 sd på dewalt bordet :-?
Har läst det nånstans här på något forum tror jag...

Bosch lanserar ett eget bord i DW-klass nu under våren. Kommer att kosta runt 2000 inkl. moms. Bordet har testats i amerikanska online-magasin, googla för länk.

Zephir

Lokala byggmarknaden säljer Bosch GCM 10 SD inkl. Bosch bord för 7495:-.

Är det bara att slå till?

Eller skall man köpa Makita LS1013 för 4865:-

Ohh... va jobbigt :-/
Jag som har letat runt och slitigt för att hitta info om boschen !! den verkar riktigt bra !
Men det verkar ju makitan åxå. likaså dewalten dw708. men priset på dewalten är mycket högre.
Vart hittar du makitan för 4865 kr ?? ::)

mol9an skrev:
Ohh... va jobbigt  :-/
Jag som har letat runt och slitigt för att hitta info om boschen  !! den verkar riktigt bra !
Men det verkar ju makitan åxå. likaså dewalten dw708. men priset på dewalten är mycket högre.

Makita hos Ekboms i Aneby och Boshen hos Aneby Trä

Jag kommer nog slå till på Boschen - den känns stabilare i konstruktionen och så verkar bordets jäkligt användbart.

Tomas Sundberg skrev:
[quote author=mol9an link=1139524238/0#8 date=1139823768]Ohh... va jobbigt  :-/
Jag som har letat runt och slitigt för att hitta info om boschen  !! den verkar riktigt bra !

Makita hos Ekboms i Aneby och Boshen hos Aneby Trä

Jag kommer nog slå till på Boschen - den känns stabilare i konstruktionen och så verkar bordets jäkligt användbart.[/quote]

Priset på makitan är exklusive moms antar jag? (kanske dum fråga, har inte koll på vad den kostar, har bara kännt lite på den och den verkar ju helt underbar)

diytools.com
DeWalt DW621K DW621K 240V PLUNGE ROUTER 1100WATT @ 141.5 GBP
Bosch GSR14.4V 2 SPEED DRILL/DRIVER @ 111.6 GBP
Bosch GHO26-82 Planer @ 92.09 GBP
Bosch GBH222RE 2-KILO ROTARY HAMMER WITH SDS-PLUS 230V 84.54 GBP

55 GBP i frakt kommer till men ändå ganska prisvärt. Har hyvlat som en galning hela helgen... Man behöver byta kontakter men det är ju lätt gjort.

Jag importerar alltid allt. Det känns som man tjänar pengar hela tiden. Har ju köpt en del onödigt genom åren. :)

Vilken underbar site!
Åker man på att betala svensk moms om man skeppar hem grejerna?

gorma skrev:
Vilken underbar site!
Åker man på att betala svensk moms om man skeppar hem grejerna?
Från EU-land - NEJ, du betalar endast moms i säljarens land.

Från USA - JA + en tullavgift på 2.9% om jag inte minns fel.

Trotts detta kan det ofta bli billigare att importera ändå!

diytools skickar från england så det blir ingen moms men kolla så att det inte är 110Voltsmaskiner.

Ska köra lite med fräsen i kväll och kanske borra lite.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.