Håller på att bygga ut å behöver mer säkring platser, (hoppas ni förstår vad jag menar) HAr försökt kolla runt på internet men hittar väl inget vettigt alternativ.

Vill få ta på en 3 raders säkringscentral till vettiga pengar nån som har någon bra sida alternativt en handlare i Skaraborg med omnejd?

Mvh Mattias

www.elbutik.se

Titta under "Elfördelning & automation" där hittar du "Normkapslingar" respektive "Normcentraler".

Dom flesta byggvaruhus säljer kompletta normcentraler. Exempelvis Jula, Harald Nyborg, Hornbach, mfl,

hornbach delar är helt okej o jobba med
och harald suger rätt hårt ...

Vad är det för prylar som Hornbach har? Behöver börja kika efter central till stugan.

Jula säljer ju Rutabs centraler.

GoForIt skrev:
Jula säljer ju Rutabs centraler.
rutab är sämre än det mesta..
elbutik har bra grejer, förutom deras M-line normprodukter, det är kinesiskt.

Clas Ohlsons färdigkopplade centraler är från AEG.

GoForIt skrev:
Clas Ohlsons färdigkopplade centraler är från AEG.
betydligt bättre!

joflopp skrev:
Vad är det för prylar som Hornbach har? Behöver börja kika efter central till stugan.

Tror det var rutab, dock lite osäker nu...

Tips, kolla på eniro.

Sök på elektriker.
Maila dom och fråga vad det skulle kosta att bara köpa en central via dom. Finns säkert någon som sälja en kvalitets central till dig.

Hellre att en privat person köper kvalitet än att dom köper skit på en byggmarknad.

Stort tack för alla tipsen...

Mvh Mattias

joflopp skrev:
Vissa lösa kapslingar och norm-produkter är av malmberg. Kan hända att de säljer kompletta nalmbergs-centraler. Men dessa hade jag aktat mig för.

el_richard skrev:
Tror det var rutab, dock lite osäker nu...
Var där idag och kollade på mitt gubbdagisrace (Silvans "nattöppet", Jula, Hornbach). Det är Malmbergs och GDS eller GSD som färdiga centraler. Sedan har de M-line i lösa delar men det är kanske Malmbergs?

Antar att Garo och Hager är i topp, AEG snäppet efter? Sist och i botten Rutab, Malmbergs, M-line? Var hamnar GDS/GSD eller vad det nu hette?

M-line/din-line är inge kul. Deras trepoliga går att få i ett läge där två är till och en är från. Ganska meningslöst...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.