Någon som vet vart man kan köpa böjfjäder till VP-rör i Gävle?

Biltema har, finns dom i Gävle?

Den är lite knepig att fästa en tråd i så att inte tråden lossnar, men det går!

Brukar finnas hos järnhandlare som säljer elmatrl.

injonil skrev:
Biltema har, finns dom i Gävle?

Den är lite knepig att fästa en tråd i så att inte tråden lossnar, men det går!
Fästa tråd i böjfjäder?

Man får inte ut den annars..

Jag köpte en på Biltema, den var HELT värdelös. Öglan som an fäster tråden i hade för stor diameter så man var tvungen att trycka in fjädern i röret med en stav. Den var dessutom i princip omöjlig att få ut.

Japp, den är inte så bra, men hur ofta använder man en sådan om man inte är elektriker? Den var billig och lättillgänglig...

Tyvärr finns inte Biltema här ännu... Någon annan idé?
Har kollat K-rauta, byggmax, beijers.

Nu har jag löst det genom att köpa färdiga rörböjar, men det känns lite onödigt. Dessutom skulle jag behöva dra 20 mm rör nu, och det har jag inte hittat färdiga böjar till.

20-rör köpte jag böjar till eftersom jag inte behövde så många. Blir det mycket 20-böjar?

Nej, det blir bara 4 st 20-böjar. Vart köpte du dem?

Har för mig att jag sett böjfjädrar på ÖoB, men jag vet varken om ÖoB finns i Gävle eller om de har böjfjädrar i den butiken i sådana fall.

ÖB har (haft?) böjfjädrar. Där köpte jag min iaf. Tycker att den har fungerat utmärkt.

Jo det finns här i Gävle... Kanske kan vara något !

Ska du bara ha 4st böjar så lönar det sig inte att köpa böjfjäder. Dessutom kan jag lova att ÖB inte har 20mm eftersom de inte har något 3-fas-sortiment.

Jag köpte 20mm böjar på Biltema :D Finns även på Jula.

Köpte mina på Clas Ohlson, fungerar utmärkt. Fast 20 mm verkar inte finnas längre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.