Tripod skrev:
Very Nice!!!! Ni har sålt oss på bänkskivan, den var verkligen snygg. Efter att ha sett era bilder åkte vi direkt på lokala köksbutiken och bad att få kolla på ett prov av er modell... Nu har vi valt bort ekskivan så kör vi på laminatet istället på vår köksö. Är den lika snygg på nära håll som den ser ut på bilderna.?

En till fråga... är det "vikklaffsbeslag" (lyfter båda dörrarna samtidigt) på överskåpet? Har isåfall köpt en färdig lösning eller har ni komponerat ihop själva.
Ja det är vikklaffsbeslag så dom öppnas samtidigt uppåt. Våran köksleverantör köpte beslagen och monterade i skåpet som dom själva byggde. Vi tycker denna lösning blev väldigt bra och man kommer åt bra i hela skåpet när klaffen är uppfälld. Själva beslagen är rätt stora och gedigna, känns som att dom kan tåla ett par års påfrestning.

hmm 900 kr metern för alukantlisten.:mad: Det är ju hutlöst! Då är det verkligen frågan om vi fick rätt pris. Det var ju skit isåfall.

Vi måste nog ha fått pris för abs/pp listen som heter BT7098 Alu Solid Brushed. Det kanske är den som Fresve kallar för "seutsomrostfrittmodell"

Men Fresve, ser "seutsomrostfrittmodell" -modellen snygg ut då? eller är det ett stort minus? Skulle va kul att få se en bild.

Tyckte det lät konstigt när hon sa att det bara fanns en modell av alukantlisten.

Har skickat iväg ett mail till en annan köksleverantör nu så får vi se om de kommer fram till ett annat pris.

Baxman skrev:
Ja det är vikklaffsbeslag så dom öppnas samtidigt uppåt. Våran köksleverantör köpte beslagen och monterade i skåpet som dom själva byggde. Vi tycker denna lösning blev väldigt bra och man kommer åt bra i hela skåpet när klaffen är uppfälld. Själva beslagen är rätt stora och gedigna, känns som att dom kan tåla ett par års påfrestning.
Coolt.
Ska försöka bygga ihop de här skåpen själva.
Vad är det för mått på era skåp. har funderat mycket på vad som är en lämplig höjd.
Tänkte köpa Ikeastommar som jag kapar ner höjden på till 50-60 cm höjd (25-30cm per lucka)

Beslagen kan jag få tag på från grossisten via min fars lilla snickeri. Luckorna är ju en annan femma. Ikea har inga luckor i lämpliga mått typ 100x30. Så jag får beställa dessa från en lokal kökstilverkare. 900 spänn per lucka. Lite mer än en Ikea apllåd som kostar typ 100 kr.:p Skulle helst vilja ha i vitrinutförande men jag har inte frågat efter pris på detta ännu.

Tibrokök skulle ha nästan 7000 kr för ett komplett skåp. kändes lite väl mycket då det nästan är hälften av vad stommarna för hela köket kostar från Ikea...för ett skåp.

Tyvärr vet jag inte vad vårat skåp kostade enskilt eftersom vi betalade ett totalpris för all inredning. Dock har jag för mig att beslagen kostade runt 1500kr när vi diskuterade olika förslag på hur detta skåpet skulle öppnas. Måttet på vårt skåp är (bhd) 70*60*35cm. Beslagen behöver minst 30cm djup för att få plats inne i skåpet. Jag skall försöka ta ett kort på skåpet med luckan uppfälld.

okey tackar...

Hej

Får man fråga vad ett sånt här kök kostar. Är det mycket dyrare att anlita en lokalt snickeri? Var det JM´s ni använt er av, har ni några kontaktuppgifter till dem?

Liksom impossible undrar jag vad det är för kakel (men hittar inget svar). Mycket snyggt!

Vad kommer kaklet ifrån. Tycker det är ruskigt snyggt!!!!

Får grattulera till ett riktigt snyggt kök, håller precis på med nytt kök hemma.
Jag har samma lösning som dig med spisen och till höger om hörnbänkskåpet diskho, blir det trångt där emellan. Jag tror inte att det skall var några problem, men ett flertal pers. har påpekat att det skulle vara en dålig planlösning.

Hej! Vad heter det fina grå kaklet?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.