24 303 läst ·
19 svar
24k läst
19 svar
Vart kan man köpa "Motorvärmarstolpe"?
Sida 1 av 2
Ja som ämnet, jag skall göra om min parkering, och har börjat leta efter en motovärmarstolpe, hittar inget vettigt. kollat lite på Elbutik.se och liknande, samt byggvaruhus.
En sådan som brukar vara vid parkeringar vid hyreshus och kontor och liknande.
Någon som har lite länkar till tillverkare och liknande? Gärna återförsäljare.
Jag har möjlighet att handla på Solar, Storel, Ahlsell, Malmbergs och liknande. Så är det från grossist så gör det absolut ingenting.
En sådan som brukar vara vid parkeringar vid hyreshus och kontor och liknande.
Någon som har lite länkar till tillverkare och liknande? Gärna återförsäljare.
Jag har möjlighet att handla på Solar, Storel, Ahlsell, Malmbergs och liknande. Så är det från grossist så gör det absolut ingenting.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Alla grossister har troligen en komplett stolpe på hyllan. Bara att handla
Å andra sidan vet man väl inte hur nästa hybridbiluttagsgeneration kommer se ut. En inte helt okvalificerad gissning är väl att man i framtiden har uttag som kan ge trefas 16-25A och har nån slags integrerad strömvakt så att bilen laddas med så mycket ström som finns kvar att ta på på respektive fas. Eller så blir det nåt helt annat.Josth skrev:
Jämför diskussionerna om att dra "intelligenta hemmet"-kablage, där jag är rejält skeptisk till att lägga massor av pengar på de där transformatormojängerna som gör att man kan köra TV över nätverkskablage. Den som hade dragit partvinnat för 30 år sen hade fått foliehatt på skallen eftersom alla visste ju att det var koax som gällde... Idag är partvinnat standard för de flesta ledningsdragningar men vem vet vad som gäller i framtiden, det kan t.ex. bli fiber som gäller.
Vad var det för fel på den på Elbutik? http://elbutik.se/category.html?category_id=15311oobum skrev:
Kikade på länken till den på elbutik. Ser bra ut, men såg att den är säkrad på 10 A, fundera på om det räcker. Till kombin har jag t.ex 1700 W kupevärmare + motorvärmare på ca 500 W = 2200 W, när det är kallt och de går på max, vilket är på gränsen på en 10 A säkring, vid 220 V. Bara så det inte blir för klent ....
/R
/R
10A klarar ju 2300w, så det är inga problem, brukar vara standard. Ett litet kul inlägg är att på en industri som jag jobbar åt ibland så var det förr så att tjänstemännen hade 10A, men arbetarna fick nöja sig med 6A.
och på landstingets parkeringsplatser intill där jag bodde förut var det alltid 16A i varje uttag. Stolpe med dubbla uttag säkrade med en 16A diazed till varje och utan någon timer eller liknande.. Var på den tiden det fanns gott om elkraft i landet...