Behöver en ny till badrumsskåpet. Så vart kan jag köpa samma modell eller en annan modell som fyller samma krav.
Har denna nu: image.jpg

Min transformator dog när badrumsskåpet var ett drygt år gammalt. Jag kontaktade tillverkaren och fick en ny på posten.

Din transformator verkar vara en standardtransformator, 12V 20-60W är jättevanligt. Jag har en liknande (10W-60W) som bara ligger och skräpar t.ex.

• Gilla
Huvudbrytaren
  • Laddar…
Okej, ute efter en så billigt som möjligt.
Vill du sälja din? Annars vad ska jag söka efter? Googlar och finns tusen olika.

nixxz skrev:
Okej, ute efter en så billigt som möjligt.
99 spänn för denna. Knappt lönt att köpa begagnat med eventuell frakt. Kolla bara att den passar rent fysiskt, dvs ryms.

Sedan tror jag pris och livslängd kan vara relaterat för dessa transformatorer, så jag vågar inte säga något om kvaliteten till det priset.

T.ex. Clas Ohlson, Kjell o Co och finns även i stort sett på alla byggvarushus.

36-1862 från Clas Ohlson

Protte

prototypen skrev:
36-1862 från Clas Ohlson
Dög inte min länk? ;):D

Tack!

Jag såg en recension på Cassetrafon där en kund klagade på att den surrar. Det kan bero på dålig kvalitet men det kan också bero på olämplig dimmer. Hur som helst har du öppet köp på Classe och surrar den så är det bara att byta om du är missnöjd.

C
Att den surrar kan också bero på för låg belastning. T.ex. om en lampa gått sönder eller om man kör 12V LED. Så se upp med min-belastningen, en del trafos funkar bra en bra bit under specificerad min-belastning men är den för låg börjar det surra eller fungerar inte alls.

Hur många lampor har du? Har du dimmer?

C
Och vilka lampor sitter det i?
Länken är till armaturen som klarar 20W. Jag har en i princip identisk armatur i mitt badrumsskåp men där satt från början 10W-lampor trots att armaturen säkert klarar 20W.

Okej, ja i detta skåp sitter det två.
Och i det andra sitter det tre.
Dom har varsin transformator.

Rimligen har du 10 W eller 20 W lampor. Skåpen drar då 20-40 W, respektive 30-60 W. Alltså fungerar transformatorn som kräver en min last av 20 W och klara upp till 70 W. Sitter det 10 W lampor blir dock minlasten i "tvålamporsskåpet" precis på gränsen, men det bör fungera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.