G Gesseman skrev:
hmm så med andra ord fattas både baffelplåt OCH spjälet? Kanske kan man maila CTC (eller nått annat företag/firma?) så de kan säga exakt hur de faktiskt ska se ut?
Kan vara så, fick du inga träffar när du sökte på "baffelplåt parca" (eller "ctc")?

OK, glöm detta, du har redan fått din lösning här ovanför!

L lat skrev:
Om du tittar på denna bild så är det pos 3 & 4 du behöver få till.

[länk]
Jag såg precis den bilden, och det är inte så min verkar vara uppbyggd. Den verkar snarare vara som denna bilden (Paint är bäst)

• Illustration av konstruktion med numrerade delar och beslag, skapad i Paint; visar detaljerad ritning och uppbyggnad av strukturkomponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lat skrev:

[länk]

Kolla också så att pos 2 finns.
För den tandade delen du nämnde är bakom den översta luckan

L lat skrev:

[länk]

Kolla också så att pos 2 finns.
Testar ladda upp video så blir det tydligare hur de ser ut. Det är verkligen bara ett hål ut bakom översta luckan, inget annat. Så den är inte uppbygd som den bilden eller som andra förklara. Har jag någon kina-version? :P

@SågspånPappspikEternit
@lat

Lyfte på stången och den verkar vara avkapad vid hålet som är bakom första luckan, så verkar verkligen inte vara något alls under. Det är verkligen bara ett hål rakt ut till skorstenen, inget mer. Jag läste bruskanvisningen för parca kökspanna och rökgasspjället ska stå helt öppet när man eldar, så kommer inte göra någon skillnad om jag sätter dit något ändå? Jävla konstig och ineffektiv panna man skulle få då :p

Vad ska man svara på det? Mycket mystiskt...
Jag trodde i min enfald att det var i princip samma konstruktion på nästan alla såna pannor.

Haha ja du vet ej, hoppades det skulle komma något självklart jag missade :P men jag tackar ändå för input :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.