FamFriden skrev:
Till Bohman. Nu har det gått lite tid sen ni fick huset hur har allt gått?  Kaklet? fortfarande missnöjd eller det har fixat till sig? :D
Vår säljare var där i torsdags å valde att prata
om kaklet med deras egen besiktningsman
( vi har en oeberoende utifrån sen dvs)
Så i veckan kommer de riva ner kaklet å sätta dit
nytt igen :)

Sedan att att de satt vit taklist längs med takanslutningen till våra köksluckor är en annan
femma.... vi har i ek och det ser fult ut med den
vita listen... men inget å göra åt....nu iaf..

annika
 
Så skönt att det löste sig för er!!! Lycka till ännu en gång ;D
 
Lycka till med kaklet, hoppas det blir fint nu ;)
Vårt "Björken" kommer i morgon ::) Gissa om det går att sova i natt..Jag har en massa tankar som snurrar i huvet..
 
jaanas skrev:
Lycka till med kaklet, hoppas det blir fint nu  ;)
Vårt "Björken" kommer i morgon  ::) Gissa om det går att sova i natt..Jag har en massa tankar som snurrar i huvet..

Hoppas ni har bättre väder än vi hade!
Lycka till!
 
FamFriden skrev:
Så skönt att det löste sig för er!!! Lycka till ännu en gång ;D
Tackar... det är som med listerna inne i huset
jag tjatade en hel del om det för min säljare
hur fult gjort det var i andra av deras hus....

men våra ser bra ut!! ;D
 
Grattis Bohman! Hoppas och tror ni kommer att trivas! Skulle vara intressant med rapporter hus ni "bor in" huset.
 
Bohman skrev:
Hoppas ni har bättre väder än vi hade!
Lycka till!
Nu är huset på plats!! Vädret var strålande efter morgonens snöfall...
Jag var lite orolig för att fasadfärgen vi valde skulle vara för blek (ljusblå, svart tak) men det var jättefint tycker jag! Har ännu inte varit inne i huset, ska försöka ta en titt i morgon ;D
 
askur skrev:
Grattis Bohman! Hoppas och tror ni kommer att trivas! Skulle vara intressant med rapporter hus ni "bor in" huset.
Skulle vara intressant med rapporter hus ni "bor in" huset. ?? Förstår inte ?? ;)

Vi hoppas på att trivas!!!
Vi ser dock inte fram emot att få bort fyllnadsmassorna!
 
Ooops... Blandade ihop fjärrkontrollen och tangentbordet visst, eller nåt sånt. Jag menade bara att det skulle vara skoj att höra hur det går med allt, dvs slutbesiktning, inflyttning.
 
askur skrev:
Ooops... Blandade ihop fjärrkontrollen och tangentbordet visst, eller nåt sånt. Jag menade bara att det skulle vara skoj att höra hur det går med allt, dvs slutbesiktning, inflyttning.
Jo jag väntar med spänning inför slutbesiktningen
har hört att vår besiktningsman (kvinna) är väldigt
nogrann... för petig visslade en fågel i mitt öra!
Flytten går nog bra..ska jobba 15 dagar i sträck nu
å pang bom flytta sen :o
 
Nu har vi ett antal gånger varit nere i huset
och tittat runt och var gång finner vi fel
kanske det är mest mindre fel men dock
så irreterande å fult!!

Våtrumsväggarna i klädvården sitter inte
snyggt dvs luftbubblor!

Sedan upptäckte vi att i 3 rum var det andra
dörrhandtag än på de andra dörrarna fult!

Sedan har de när de satt upp taklisterna bättrat
på med vit färg stora som 5 kronor för ett spikhål
det syns rejält att de duttat på över spikhålen!

I taket i köket + vardagsrum sitter det skitfläckar! >:(

Bänkskivan i köket som är utav laminat
är det nivåskillnad i skarven, ska det vara så??

Men jag hoppas att vår säljare är lika tillmötesgående
som innan att det fixas.....

till sist så har hantverkarna lämnat skitfläckar
på tapeten oxå!!!

Alla dessa felen är sånt man ser när man är och tittar i ett visningshus och
ärligt talat fattar jag inte varför de inte ser till
att saker å ting blir bra från början... ???
Vi ska ju ha vårt som visningshus dvs!

Vet nån om dessa fel ovan är nåt som en besiktningsman notera eller får man leva
med "skönhetsfel"??

Annika som bara vill att allting ska bli klart!
 
Får man fråga vad ersättningen är för att ni ska ha ert hus som visningshus?
 
Hej Bohman!
Jag var inne i vårt nya hus i torsdags och märkte också att det fanns smutsfläckar på tapeterna ( i hallen, mycket ljus tapet..) Jag hann/kunde inte titta så noga för jag var ensam med mina småpojkar och de var ju mest intresserade av alla maskiner som snickarna hade där inne.
I ett av sovrummen var tapeten alldeles skrynklig i ena hörnet.
Sen tyckte jag inte om kakelfogarna i köket. Kaklet är ganska mörkbrunt o fogarna tjocka o ljusa. Jag vet inte, kanske ska det vara så?!
Jag måste dit UTAN barnen nån dag så att man kan forska allt närmare.
 
jaanas skrev:
Hej Bohman!
Jag var inne i vårt nya hus i torsdags och märkte också att det fanns smutsfläckar på tapeterna ( i hallen, mycket ljus tapet..) Jag hann/kunde inte titta så noga för jag var ensam med mina småpojkar och de var ju mest intresserade av alla maskiner som snickarna hade där inne.
I ett av sovrummen var tapeten alldeles skrynklig i ena hörnet.
Sen tyckte jag inte om kakelfogarna i köket. Kaklet är ganska mörkbrunt o fogarna tjocka o ljusa. Jag vet inte, kanske ska det vara så?!
Jag måste dit UTAN barnen nån dag så att man kan forska allt närmare.
Vårt kakel i köket revs ner i i veckan de satte upp nytt
det var snett å vingt å olika avstånd mellan plattorna!

Ibland undrar man om inte de som gör husen
"fostras" att ha mer respekt för oss kunder!?

Du får fråga din säljare angående ditt kakel!

lycka till å bara titta å titta....

 
Hej Bohman!
Felen som du beskriver antar jag att Hjältevadshus fixar - det var inga problem för oss med liknade fel. Men jag håller med dig - man kan undra om de inte borde tjäna på att se till att det inte blev såna här små men irriterande fel så att de slapp åka ut och fixa det i efterhand. Hade bl.a. en del smutsfläckar som i och för sig gick att få bort från tapeten men varför kan de inte tänka sig för innan de kladdar...

Påpeka felen för säljaren redan nu (denne borde ju ha intresse av att visa ett fint hus)

/askur
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.