Imorgon är den stora dagen!!

Vårt hus kommer i 3 moduller och det känns
som igår när vi steg in till vår säljare!!

Ska fota en massa och sedan se om man kan
lägga ut nån bild här??

Kan inte fatta att vi ska få eget nytt hus :)

Så här långt är vi jättenöjda med vår säljare
+ att kalkylen verkligen hållt än så länge!!

Håll tummarna för att det inte blir ett insnöat skåne
inatt å imorgon!

Annika
 
GRATTIS!

Härligt när väntan äntligen är över. Själva hoppas vi få vårt hus i början av juni. Lagom till semestertider så alla våra vänner och släktingar kan hjälpa oss göra allt det invändiga arbetet klart ;D
 
Stort grattis!!!!

Vårt hus kommer på torsdag denna veckan. Huset kommer att uppföras i Höör (Skåne) och som Bohman skrev är vi också jäätenöjda med vår säljare.

Vi har gått och väntat sedan i augusti på detta tillfället. Det är inget färdig hus men ändock.

Vilka hus bygger ni övriga på denna tråd och var.

Vi bygger ett Eksjöhus ”Lyckan” med vinkel.
 
Att bygga hus är nått stort!! :)

Men kan säga att sähär i efterhand
om vi haft så bråttom hade vi nog
satsat på LB-hus pärlugglan....

men vi är ändå nöjda med vårt hus!!

Ser oxå att det snöar :-/
 
Lycka till !

Hälsa krstd säljarna från mig! ;D

/PH
 
PH skrev:
Lycka till !

Hälsa krstd säljarna från mig!   ;D

/PH
Vem är du då?? ;)

Vet de vem PH är??

inte lena ph va ;D
 
Tänk huset kom & aldrig har jag frusit så mycket!

Men höjdpunkten var när man såg långtradarna
å det pirrade i magegropen ;D

Men köket vårt kök att få se det :P
I besöket på fabriken hade inte köket kommit
så första gången vi såg det i verkligheten!

Vi är så nöjda så!

Annika å Snubben
 
Åhhh jag kan tänka mig den känslan som infinner sig i maggropen när man ser sitt hus komma på lastbilarna. Vårt hus kommer om 2 veckor lite drygt och jag börjar redan att bli lite smånervös... :-)
 
Vårt hus kom igår och idag
var vi nere en runda och tittade in i vårt kök!

kaklet ser rent ut sagt för hemskt ut!
Vi valde 4,6x4,6 cm och kaklet sitter inte
i jämt nivåmässigt, olika avstånd mellan kaklet
+ att där kaklet börjar har de börjat med halv
platta det ser så fult ut, är besviken!!
Nåväl är det fler som byggt hjältevad som haft
problem med dåligt utförande utav kaklandet?

Vid slutbesiktningen hoppas jag sannerligen
att besiktningskvinnan påpekar detta!
Såg inte detta första dagen när huset kom!

Annika
 
fridasven skrev:
Åhhh jag kan tänka mig den känslan som infinner sig i maggropen när man ser sitt hus komma på lastbilarna. Vårt hus kommer om 2 veckor lite drygt och jag börjar redan att bli lite smånervös... :-)
nog pirrar det i magen + att man sitter å räknar lite
på hur man ska lägga räntorna....
vart bygger ni nånstans?

annika
 
Ohh, Grattis och Lycka Till. Väntar själv på vårt hus som inte kommer förrän i november, känns som man bara vill trolla bort de andra månaderna. MEN väntar man på något gott.... ;D
 
FamFriden skrev:
Ohh, Grattis och Lycka Till. Väntar själv på vårt hus som inte kommer förrän i november, känns som man bara vill trolla bort de andra månaderna. MEN väntar man på något gott....  ;D

Vi stegade in hos vår säljare i aug förra året
sen tycker jag tiden gått jättefort...

Men såhär i efterhand hade jag nog väntat 1 månad
till å bygga tills våren kom!
 
Bohman:Vi bygger med Smålandsvillan i Kalmar...
 
Vårat hus kom idag, tack och lov var det strålande solsken och ett par minusgrader. Nu är vänta över och nu är hela projektet igång. Ytterväggar plus taclstolar på plats idag.

Får se vad som händer imorgon.
 
Till Bohman. Nu har det gått lite tid sen ni fick huset hur har allt gått? Kaklet? fortfarande missnöjd eller det har fixat till sig? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.