Är på jakt efter vad man i USA kallar för Pole wrap. Det verkar vara någon form av böjbar mdf, men kan inte hitta något som är tänkt att ha ”ribborna” utåt. Är ute efter att ribborna ska syns utåt. Bör vara med ett ”snyggt” v-snitt
Böjbar MDF-pole wrap med utåtriktade ribbor designade för snyggt v-snitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
i&e JOHN och 1 till
  • Laddar…
Ingen som har några idéer?

När jag såg bilden tänkte jag jalusi för t.ex ett mixerbord, eller en skrivbordshurts.
Protte

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Böjbar mdf finns ju men då är tanken att ha ribborna inåt och en slät plywood utåt. Vad är användningsområdet och önskade mått på respektive ribba?

Tanken är att kunna skapa rundade gavlar som har en känsla av att vara en välvd möbel så man slipper det kantiga. Person som pekar på rundade gavlar på ett träskåp för att visa den välvd designen.
Skapa konto

Välvd trähylla med rundade kanter och inredd med keramikvaser och böcker, som skapar en mjuk möbelkänsla.
Skapa konto

M myrstack skrev:
Böjbar mdf finns ju men då är tanken att ha ribborna inåt och en slät plywood utåt. Vad är användningsområdet och önskade mått på respektive ribba?
Själva måttet per ribba har vi nog inte kommit fram till än med den ska inte vara för stor så det känns klumpigt. 12x5mm kanske?

S
Fanerami konkade och blev uppköpta av Glimakra. Om du har företag kan du beställa sv dem.

Kanon tack för hjälpen :love:

P
Fanerami har mkt bra saker, men du får vara beredd på att jalusierna kostar en del. Till skillnad från böjmdf etc., så är det massivträ alt mdf på en bärare. Annars kanske ngt snickeri med en flatbedcnc kan v-nota nga fanerade mdf-skivor åt dig.

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Känns det inte som att det här är något man skulle kunna tillverka själv?

B Byggfuskarn skrev:
Känns det inte som att det här är något man skulle kunna tillverka själv?
Jo det klar man kan, men innan jag gav min in på det ville jag se om det fanns och köpa ;)

Hej! Tips är att köpa en mjuk bambumatta :)

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
S
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jo det klar man kan, men innan jag gav min in på det ville jag se om det fanns och köpa ;)
Väcker till liv en gammal tråd, hittade du något bra?

Nej tyvärr, slutade med att vi gjorde en egen variant med smyglister

• Gilla
Sunken8b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.