snälla hjälp mig. Mina eljo-uttag är svartmålade av förra ägaren. Nu har vi målat om köket och jag skulle vilja byta bara höljet till vita fräscha - obs jag vet om att man endast kan köpa komplett sats med hela uttaget - det gör ingenting - bara jag får rätt. Eljo verkar numera vara schneider?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan möjligen ha något liggande.
Annars, sätt dit ett nytt?
Annars, sätt dit ett nytt?
Jag kommer över såna kåpor rätt som det är, är det bara ett uttag? Annars finns de att köpa kompletta här:
https://www.eldirekt.se/elmaterial/eluttag/trend/trend-2-vags-vagguttag
https://www.eldirekt.se/elmaterial/eluttag/trend/trend-2-vags-vagguttag
Byt uttaget. Om du är normalhändig klarar du det på ca 15 minuter, inklusive plocka fram och tillbaka verktygen och städa.
Om det är trend så är det inte den versionen jag är van att se. Tittar man noga på bilden så ser man att denna inte har någon platt del ovan och under brunnarna som trend har. Jag skulle undvika att sätta på en framdel från ett annat uttag, det blir ett dåligt hemmapul som riskerar att glappa och vara osäkert.
Om det är trend så är det inte den versionen jag är van att se. Tittar man noga på bilden så ser man att denna inte har någon platt del ovan och under brunnarna som trend har. Jag skulle undvika att sätta på en framdel från ett annat uttag, det blir ett dåligt hemmapul som riskerar att glappa och vara osäkert.
Såna där uttag satt/sitter det i vpran stuga från 70talet.
Så det är en gammal variant.
Byt alltihop, precis som ovanstående så är det lätt för en noramlhändig.
Anser du dig ha tummen mitt i handen så be en kompis.
Detta behövs ingen elektriker till
Så det är en gammal variant.
Byt alltihop, precis som ovanstående så är det lätt för en noramlhändig.
Anser du dig ha tummen mitt i handen så be en kompis.
Detta behövs ingen elektriker till
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Så länge man inte stoppar in fingrarna är det strömlöst