Hej,
Dränerar om runt huset, huset är byggt 1926 och inget är gjort sedan dess. Har nu grävt upp och hittar inga gamla dräneringsrör eller liknande.
Problemet som jag inte kan koppa in mig på kommunens dagvattensystem. Jag har pratat med dem och jag kan ansöka om en anslutningspunkt men detta kommer i så fall dröja enligt dom "En del år innan projektet kan genomföras".
Det finns med andra ord inget dagvattensystem i området nu.
Har pratade med granna i området och för dom har det lösts via stenkistor, gamla ledningar genom andra tomter. Hela området ligger i en backe, så släpper man bara ut så får grannen nedanför mer problem.
Är stenkista det enda alternativet? Hur räknar man på hur stor den ska vara? Hur vet man att marken sväljer?
Mvh
Chrlen