Hej!
Håller på att bygga nytt kök. I vårat kök har vi alltid lagt reklam, tidningar mm i en hög på köksbänken. Högen växer och vi rensar den o slänger det vi ej ska spara på. Nu har vi funderat oss fram till att vi ej vill ha denna "hög" på köksbänken. Vart gör ni av er reklam/tidniingar? :D
 
Vi slänger det direkt ;D, har en låda för pappersåtervinning som det åker i direkt efter läsandet så vi slipper se eländet. Sånt som måste sparas har jag inskaffat tre transparenta brevkorgar för så att det åtminståne ligger lite snyggt sorterat. :)
 
Reklam? Effektivaste sättet är absolut att sätta lapp på brevlådan att ingen reklam önskas!
 
vi har satt upp en skylt:reklam undanbedes men gärna samhällsinformation men den reklam vi får ändå ja den åker direkt!!
 
Vi har en snygg NEW ENGLAND Kub för vår reklam m.m
 
Lägger det i botten på kaninburen...
/Berit
 
Jag håller på att bygga en sittbänk i hallen, under den blir det 3 ben (sidor) som bildar fyra fack med plats för en pappkasse i varje. Utöver det har jag skruvat lister i väggarna som kortsidorna ska vila på.
Sedan är planen just nu att fästa något tyg med kardborreband som jag limmar framtill på "benen", så man lätt kan fylla på kassarna, men jag vet inte riktigt om det blir snyggt, så vi får se när jag hunnit så långt...

Av likadana skivor bygger jag hatthyllor och sko-dito. Enkelt, snyggt, praktiskt och billigt. :) 8)
 
I tvättstugan, som ligger vägg i vägg med köket, har vi ett 30 cm brett underskåp som vi i den nedre delen lägger tidningar, reklam mm. När det blir fullt åker det till sopsorteringen. Detta skåp ligger som nr 1 när man kommer ut i tvättstugan och alltså nära och bra. För övrig har jag kökshandukar i den övre delen av skåpet, oxå praktiskt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.