257 810 läst ·
768 svar
258k läst
768 svar
Vårt första hus, ett 1,5-planshus från -76
Jo jag fick bekräftat att röret är för att kunna spola dräneringen. Tror inte att man ska koppla hängrännorna till dräneringen om jag ska gissa. Tänker på risken att få ner en massa skit från taket ner i dräneringen. Hängrännorna på huset är visserligen kopplade till samma brunn som dräneringen men via separata rör.N Noseone skrev:
Jag kommer inte att ha någon direkt plats på väggen på gaveln på uterummet så det kommer att få bli i taket även där. Därav att jag vill kunna rikta dem så att de lyser rakt ner.Ramnemark skrev:
Du kan ju ha en sil i anslutningen till röret.iSnobben skrev:
Jo jag fick bekräftat att röret är för att kunna spola dräneringen. Tror inte att man ska koppla hängrännorna till dräneringen om jag ska gissa. Tänker på risken att få ner en massa skit från taket ner i dräneringen. Hängrännorna på huset är visserligen kopplade till samma brunn som dräneringen men via separata rör.
Vi ska sätta in en altandörr till under balkongen. Så man går ut mot poolen och sedan svänger man direkt höger in i uterummet.johel572 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lite längre har de kommit idag. Dock behöver de korrigera lite under balkongen då det har blivit lite förskjutet åt fel håll.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är lite stillestånd här i bygget då det körde ihop sig lite med leveransen av golvvärmekabeln och när den väl kom så hade det kört ihop sig för elektrikern vilket i sin tur har lett till att vi har fått skjuta på gjutningen. Men nu är det bokat dragning av kabeln onsdag 2/5 och gjutning av plattan är tänkt att utföras 4/5.
Det enda som har hänt är därför att de har justerat plattan och armerat färdigt det som var kvar.
Logga in
Skapa konto
Det enda som har hänt är därför att de har justerat plattan och armerat färdigt det som var kvar.
Rev ut det gamla golvet i hallen idag och började lägga det nya. Var lite trixigt att få dit biten runt trappan men det gick till slut. Resten är iaf enkelt då golvet bara behöver kapas lite på längden. Inga skarvar på längden alltså. Däremot är jag en golvbräda kort och eftersom det känns dumt att behöva köpa ett helt paket till pga det så ska jag försöka skarva ihop två bitar som är över sedan vi lade samma golv i köket. Tror inte att det kommer att märkas eftersom det dessutom hamnar under trappen och där ska vi ju bygga utdragbara garderober dessutom.
Mall för att fixa runt trappen
Logga in
Skapa konto
Mall för att fixa runt trappen
Logga in
Skapa konto
Idag har det bara blivit lite småpyssel då vi även har haft barnkalas.
Sista golvbrädan är på plats iaf. Sen har vi även påbörjat diverse små målningsprojekt.
Även spotarna i hallen har hittat sin plats.
Till veckan hoppas jag verkligen att det händer lite mer med uterummet igen. Golvvärmen ska på plats och förhoppningsvis så blir det gjutning på fredag.
Sista golvbrädan är på plats iaf. Sen har vi även påbörjat diverse små målningsprojekt.
Även spotarna i hallen har hittat sin plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till veckan hoppas jag verkligen att det händer lite mer med uterummet igen. Golvvärmen ska på plats och förhoppningsvis så blir det gjutning på fredag.