Köpte precis en 90-talsvilla och flera andra i området har lyckats få till en offert med ny FTX, installation, rengöring av kanaler osv. Heru 100 hette aggregatet. www.aerius.se installerar.

Offerten har gått från 46k till 40k pga av mängden intressenter. Inser att det är ett bra pris.

Men, det tar många år att räkna hem och egentligen kan väl aggregatet trumma på tills det ger upp... Vi har fler hål att fylla, och skall i ärlighetens namn kanske bara bo 5 år där. Är egentligen av åsikten att man gör sådan jobb först, och det som syns därefter, men just FTXen är jag kluven till.
Legalett på nedre plan, kanske vore bättre att lägga fokus på en luft/luft eller tom luft/vatten.

Men visst, rasar det nästa vecka så ångrar jag ju detta, men samtidigt kostar aggregatet 22 500, släpar jag ut det gamla och in det nya så borde jag komma en bit på de 17 500 som är kvar till 40k.

Har till imorgon att bestämma mig, tar gärna emot tips och råd :)

Tack för ett bra forum!

Det borde räcka med att bytta agget, men om det är helt, inte byta alls. Det kan ju hålla 10 år till eller gå att laga.

• Gilla
S:t Olof
  • Laddar…
Har fläktarna något lager oljud? Nej? Lägg pengar på något annat. Som du verkar vilja göra.

Min 27år gamla ftx funkar fint. medans kompisens frånluftsvärmepump haverade fläkten på efter 2 år.

• Gilla
  • Laddar…
Min FTX installerades 1978 ! Har bytt fläktarna och hållit rent. Fungerar lika bra nu som då.

• Gilla
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.