hej!
köpte hus i mars månad... nu är de som såhär att badrummet är nyrenoverat av tidigare ägare och han som bestämt hur de skulle se ut har väl inte tänkt så långt utan placerat saker och ting där de har passat bäst för dusch enbart.
badrummet är ca 2,5 * 3 meter.
jag som är vatten och badälskare vill ju såklart ha in en sån där fin "import" ångkabin
som precis har blivit så populärt.

MEN då krävs att jag flyttar toastolen!!

frågan är: kan de bli så otroligt dyrt att flytta toastolen en meter? med tanke på fuktspärrar o golvärme. avloppet är ju helt nytt egentligen så att skarva på det med en liten bit kan inte vara så svårt. och klinkers behöver ju inte bli onödigt dyrt heller. men hur fungerar de med fuktspärrar? jag kan ju tillägga att jag tänker utföra jobbet tillsammans med min vän som jobbar heltid som rörmockare.

vad hade ni gjort? lagt pengarna på annat eller köpt ett badkar?

mvh Andreas

Bra fråga. Hela badrummet måste troligtvis bggas om då du bryter fuktspäerren? 100.000-130.000 i byggkostanad kanske om du tar in en firma. Exklusive kakel o yta då.......det är min gissning.

Om man gör själv så självfalllet billigare.

Om jag hade haft en massa pengar till övers så gör om det som du vill. Eller ta in offerter o se vad det kommer landa och bestäm då. Eller köp ett utomhus bubbelbad?

"en liten bit rör" kan bli hur mycke jobb som
vad är de för golv ? plata på mark ...
vad är de för golvärme...

saker osm dessa kan göra att "en liten bit" rör kan innebära
MASSOR med andra saker. inte bara tätskickt ..

enligt mig. NEJ inte värt de

Detta inlägget skrämmer mig. Det är sånna här saker som ställer till sjuka tvister me oss rörmockare... En liten bit rör o lite hit o lite dit. Du vet ju inte ens vad du snackar om! Som nån skrev ovanför, ska avloppet flyttas så finns det 2 val. Synlig avlopp kopplat till universal-wc garanterat en ful och helt smaklös installtion, annars flytta avlopp i golv och då får du göra om badrumet från första lagret me fuktspärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.