Fick ett mail fr Toveks Auktioner i Ätran, ligger väl i Halland tror jag.

Men jisses Amalia vad mycket prylar och grejs de kommer sälja på en o samma dag. 26/9 går auktionen av stapeln.

http://www.tovek.se/scripts/webtoolshop/netsales/MB-080926.pdf där finns en pdf med en hel del godis som säljs.

Hm...nu ska man bara komma på något som man behöver som det är värt att åka 50 mil enkel resa för. Visst är det väl så att Ullared inte ligger så långt därifrån....kanske man kan dumpa kära hustrun där med förbehållet att inte köpa något för det kommer inte finnas plats i bilen.

Någon som har lust att samåka dit från Dalarna/Västmanland? Mest bara för skojs skull, men en släpvagn modell stor vore nog klokt att ta med sig och sån finns!

Mikael.L...denna gång ska det inte ropas in 25 helpallar med skåp och inte heller 35 pallar med köksluckor...:)

Ser ut att bli en riktig herrejössesauktion!

Kunde eventuellt tänka mig att åka med, men om man *egentligen* inte behöver något för stunden kanske det bara är dumt!?

De "brukar" ha sådana där auktioner ngn gång om året, plus mindre lite oftare. Har dock aldrig åkt dit, trots att jag ofta undrat vad sakerna går för. Jag har bara 10 mil dit. Kanske skall offra min sista pappadag på att åka dit! :)

Ni som brukar ränna på liknande auktioner, finns det något bra ställe på nätet där auktionsfirmor listar sina auktioner med åtminstone tid och plats? Drygt att harva dagstidningar och liknande för att hitta potentiella fyndauktioner...

http://auktion.se/

Men det är ju mest sådana där tråkauktioner med knypplade dynor och handvirkade överkast.

Råkar det finnas en eller två intressanta verktyg/maskiner så är det ju så att man direkt får en massa uttråkade äkta hälfter mot sig som bjuder vad som helst för att få med sig åtminstone EN sak hem...

Jag har bara varit på Toveks Maskinbörs en gång och det är säkert 10 år sedan men mitt intryck då iallafall var att det var hysteriskt på alla vis. Mycket prylar, mycket folk och därmed höga priser. Möjligt att det blivit bättre eftersom det numera är lättare att kolla upp priser på maskiner på nätet.

Mikael_L
Cheesus skrev:
Hm...nu ska man bara komma på något som man behöver som det är värt att åka 50 mil enkel resa för.
Va.. det kan väl inte vara svårt.
Har du t.ex. en 14 tons bandgrävare? 3stVolvo EC140 BLC -05 Det var denna ypperliga maskin som pissenkelt grävde ur vår markschakt och servis, men han bakom spakarna var nog lite duktigare än vad både och jag är tillsammans ... ;)
Eller en 400kVA dieselgenerator eller en "Krympfilmstunnel 80 Meurer"

Som sagt, prylar du inte ens visste fanns, men som skapar ett sånt oemotståndlig ha-begär ...

Mikael.L...denna gång ska det inte ropas in 25 helpallar med skåp och inte heller 35 pallar med köksluckor...
Men 25 pall med skruv och bult eller 8000 kvm kakel och klinker "STORT PARTI MED KAKEL OCH KLINKERS: Ca 8000m2 kakel och klinkers (i olika parti och sorter)", såg jag att dom har. Så nog har du verkligen chansen att "fynda" även där. ;) :D

...eller ...
Nu hittade jag det ... "STORT LAGERPARTI MED ”FUNKY FISH”-SORTIMENT, Ca 50-pall med bl.a.:
Halsband, Armband, Örhängen, Hårspännen, Mobilsmycken, Skor, Flipflop, Tofflor, Väskor,
Plånböcker, Strumpor, Skärp, Underkläder, Linne, Solglasögon, m.m."

Kan det bli bättre? :D

Cheesus skrev:
kanske man kan dumpa kära hustrun där med förbehållet att inte köpa något för det kommer inte finnas plats i bilen.
Tror du på det själv? :D

W
var där förra året och det var helt hysteriskt. Massa bönder mm som ropade in grejjer för över nypris. Var otroligt jobbigt at vara där pga av alla människor och inte en pryl blev det heller för det var så dyrt så man trodde inte det var sant. Riktigt skit dåligt var det. Ska aldrig åka dit igen.

gillar denna mest
Skördetröska: Deutz Fahr 33.70 typ 6010
vore väl bra på 150 kvm gräsmatta?

någon som såg Outsiders om PonyPlay? De höll väl till i södra sverige någonstans. Kanske kan vara värt tipspengar hos Aschberg.
RIDSPORTSARTIKLAR (fab.nytt): Westernsadel, Grimmor, Träns,
Grimmskaft, Sele, Täcken, Chabrak, Ridbyxor, Ridstövlar, Boots, Gummistövlar, Handskar,
Strumpor, Chaps, Benskydd, Hästgodis, Schampoo, Liniment, m.m.,

Mikael_L
Wester skrev:
var där förra året och det var helt hysteriskt. Massa bönder mm som ropade in grejjer för över nypris. Var otroligt jobbigt at vara där pga av alla människor och inte en pryl blev det heller för det var så dyrt så man trodde inte det var sant.
Det blir nog lika illa i år igen, för jag har hört att det kommer folk åkandes 50 mil ifrån...
Cheesus skrev:
...nu ska man bara komma på något som man behöver som det är värt att åka 50 mil enkel resa för.
:D :D :D

har varit där flera ggr. i hopp om att "fynda" tex. åkgräsklippare, svarv, pelarborr, och div andra verktyg..
Men inget har varit "prisvärt" aldeles för många där som verkar har välfylld plånbok.
Bla. såldes dem gammla stiga åkgräsklipparna med trasika klippdäck, utslitna däck, utan remmar mm. för några ynka tusenlappar mindre än vad en flång ny kostar!

Så var det som sagt med det mesta!

Men det är ju en riktig upplevelse att vara där på plats!
"Eventet" är ju besökbart nästan bara som nöje, utan att man är på jakt efter något!
Och då kan man ju göra fynd..!
När man minnst anar det. bla. var den en gång en äldre herre som stod brevid mig som var intresserad av en pall med div. begagnade handverktyg + nån bilmaskin och svets.
Han bjöd å bjöd,, tillslut blev han den "segrande" för en kostnad runt 3000:- Men vad han inte visste då var att i det utroppet ingick 2pall med div sprayfärgsburkar i brunt, bege, senapsgult, grodankermit grönt osv.
Såg han senare på eftermiddagen ståendes och fullkomligt proppade in sprayburkar i sin volvo 745.. och ja det blev fullt och mer därtill..

Så det gäller att veta vad man bjuder på,., =)
sen får man inte glömma av att buden är +moms och "utropsavgift"

Är det där typiskt för just Toveks att vräka iväg vansinnesmängder i ett slag? Gärna av udda grejer...

Mikael L o jag var ju på auktion i Valbo, finns en tråd om detta någonstans, där precis samma visa hände. Jag ropade på lite byggskivor och blev lycklig? ägare till förutom skivorna även 25 helpallar med skåp och annat skit. Fick ju stå hela eftermiddagen och skänka bort grejset. Värre var väl han som köpte några köksluckor och fick med sig 17 helpall....typ 17000 luckor räknade han till.

Enda kommentaren han hade : Tur jag har flismaskin så jag kan elda upp eländet.

Vem vet...man åker kanske dit, köper en lastmaskin eller nåt kul och får med sig 300 gamla jordbrukstraktorer och harvar anno 1900-kallt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.