18 092 läst ·
43 svar
18k läst
43 svar
Värsta skitjobbet!
Hörde på radion att det var någon djuphavsdykare i staterna som tog hem titeln, dykardräkten han bar hade tydligen någon typ av varmvatten cirkulation, vattnet togs vid ytan och pumpades ner till dräkten/dykaren på kalla botten, gick bra tills den dagen pumpen sög in en brännmanet av rang och tryckte ner den till den ovetande dykaren, glömde jag säga att slanganslutningen i dräkten satt i baken.......
tog tydligen sin tid upp till ytan.
Då löd titeln, om du tycker du har ett skitjobb prova då jobba instängd på havets botten med en brännmanet uppkörd i r-ven!!!
Ang rörmokarna gissar jag på att de är ganska härdade...
Brorsan som är betong arbetere är inte känslig av sig på nått sett men berättade att han drog gränsen när den garvade gubbrörmokaren på jobbet torkade av sin arbetskniv (rensat ett och annat med den kan tänkas) mot byxbenet och sen skar upp brödskivorna till frukostmackan!!!
En annan kul grej som drabbade några bra snickare jag känner var att rörmokaren alltid hade kaffe på varje morgon när det kom till jobbet vilket var mycket uppskattat, det höll väl i sig i sådär 2 månader tills en dag han var borta då frågan dök upp var han fick kaffe vattnet ifrån då stället de arbetade inte hade direkt tillgång till vattenkran,
de letade som tusan men kramade noll, dagen därpå konfronterade de rörmokaren då svaret blev
- nere i källaren
- du får helt enkelt visa oss, var på de stapplade ner till en toalett i källaren utan vatten endast en brun mugg som aldrig sett rengöringsmedel.
- HÄR!!! sa rörmokaren och körde ner kaffetillbringaren i muggen och spolade!!!!
tog tydligen sin tid upp till ytan.
Då löd titeln, om du tycker du har ett skitjobb prova då jobba instängd på havets botten med en brännmanet uppkörd i r-ven!!!
Ang rörmokarna gissar jag på att de är ganska härdade...
Brorsan som är betong arbetere är inte känslig av sig på nått sett men berättade att han drog gränsen när den garvade gubbrörmokaren på jobbet torkade av sin arbetskniv (rensat ett och annat med den kan tänkas) mot byxbenet och sen skar upp brödskivorna till frukostmackan!!!
En annan kul grej som drabbade några bra snickare jag känner var att rörmokaren alltid hade kaffe på varje morgon när det kom till jobbet vilket var mycket uppskattat, det höll väl i sig i sådär 2 månader tills en dag han var borta då frågan dök upp var han fick kaffe vattnet ifrån då stället de arbetade inte hade direkt tillgång till vattenkran,
de letade som tusan men kramade noll, dagen därpå konfronterade de rörmokaren då svaret blev
- nere i källaren
- du får helt enkelt visa oss, var på de stapplade ner till en toalett i källaren utan vatten endast en brun mugg som aldrig sett rengöringsmedel.
- HÄR!!! sa rörmokaren och körde ner kaffetillbringaren i muggen och spolade!!!!
haha många som är klenmagade här 
Det hör ju inte till ovanligheterna att man är nere i en avloppspumpstation (skitbrunn) och reparerar pumpar, byter pumpfötter, rensar/byter ut backventiler, svetsar rör osv.
Det är bara att dra på sig engångsdräkten, sele, gaslarm och klättra ner!
En bajs dusch kan man få då och då också, men man blir härdad
Fan dom som kör slambil har ju finjobb i jämförelse!
Det hör ju inte till ovanligheterna att man är nere i en avloppspumpstation (skitbrunn) och reparerar pumpar, byter pumpfötter, rensar/byter ut backventiler, svetsar rör osv.
Det är bara att dra på sig engångsdräkten, sele, gaslarm och klättra ner!
En bajs dusch kan man få då och då också, men man blir härdad
Fan dom som kör slambil har ju finjobb i jämförelse!
När jag var runt 14 år så bodde vi i en lägenhet på våning 6. Jag kom in i vår trappuppgång med två polare efter skolan. På bottenvåningen var det full kalabalik och det lukta skit. Det hade blivit stop i stammen och grannen på bottenvåningen hade jobbat natt och sovit. När han vaknade hade han satt ner foten i nästan 1dm toavatten med korvar och toapapper. Det var fullt med grannar och han berättade att ingen fick spola tills rörmokaren hade fixat problemet.
Vi tve gick upp till mig med vars ett evil grind på läpparna. Självklart gjorde vi alla våra behov på toan sen övergick det till att hälla allt från soja till karamelfärg i toan. Det blev ett j-vla liv i trappan efter det...
Jag skyller på att jag bara var 14 år.
Vi tve gick upp till mig med vars ett evil grind på läpparna. Självklart gjorde vi alla våra behov på toan sen övergick det till att hälla allt från soja till karamelfärg i toan. Det blev ett j-vla liv i trappan efter det...
Jag skyller på att jag bara var 14 år.
I gymnasie åldern städade jag och en kompis på lokala stadshotellet varje lördag och söndag morgon. Det värsta var herrarnas toalett med alla spyor... helt otroligt hur folk lyckade sätta sina spyor högt upp på väggarna samt hur otroligt snabbt det torkade fast. Spydde själv första gången jag städade men sen blev man härdad. Visste när jag slutade med detta extra jobb att jag troligen inte kunde få ett värre jobb.
Har sett rediga avloppstopp även om man är van nu vid illaluktande fekalier, det som får mig att vattnas i munnen är när jag jobbat hos personer som inte kan ta hand om sig själva och sitt hem p.g.a sjukdom/psykisk ohälsa. Jobbat med halvmask med kolfilter för att slippa odörer ibland.
Minns en gång för några årsen när vi skulle kapa in en gren på en 6 tums avloppsledning på ett sjukhus, rivaren hade sågat upp bottenplattan för oss. Kruxet var att ledning betjänade centraloperation, dygnet runt labb, dialys avd, vårdavdelningar mm. Min arbetsledare sa " det är bara att kapa in den nya grenen går ju snabbt" Svarade honom att det tycker jag att du kan göra själv med det flödet i röret, får jag se hur du gör detta utan det blir pannkaka. Innan detta hade jag borrat ett håll i hjässan på röret för att kolla vattengången/flödet i röret, körde ner skruvmejseln och läste av när vattnet började i röret, såg att röret var fullt till 75% med vatten. Fick tillslut verkaren att beställa en dyr sadelgren som man borrar in och limmar fast, spänner/fixeras med stålspännare.
mvh
Minns en gång för några årsen när vi skulle kapa in en gren på en 6 tums avloppsledning på ett sjukhus, rivaren hade sågat upp bottenplattan för oss. Kruxet var att ledning betjänade centraloperation, dygnet runt labb, dialys avd, vårdavdelningar mm. Min arbetsledare sa " det är bara att kapa in den nya grenen går ju snabbt" Svarade honom att det tycker jag att du kan göra själv med det flödet i röret, får jag se hur du gör detta utan det blir pannkaka. Innan detta hade jag borrat ett håll i hjässan på röret för att kolla vattengången/flödet i röret, körde ner skruvmejseln och läste av när vattnet började i röret, såg att röret var fullt till 75% med vatten. Fick tillslut verkaren att beställa en dyr sadelgren som man borrar in och limmar fast, spänner/fixeras med stålspännare.
mvh
Hade för 2-3 år sen ett rejält stopp i avloppsbrunnen i tvättstugan, en spolbil tillkallas och kommer efter ett litet tag. Gubben körde direkt ner armen i brunnen och började röra om, här kan det tilläggas att det är avloppsvatten från ett antal lägenheter som kommer ner precis bredvid denna brunn, mao var det allt möjligt i en rörig och stinkade massa i denna brunn. Efter att ha rört runt ett tag drar gubben upp armarna, torkar av sig på byxorna, tar fram snusdosan och kramar en prilla...
En bekant skulle göra ett jobb och borra för bergvärme i en stad i norr. Fick karta och utsättning från kommunen av befintliga avlopp...till saken hör att de då på 90-talet använde DEN största/kraftigaste (minutliter) kompressorn i Sverige, köpt begagnad från något borrprojekt i norge. Sätter igång borren med fullt flås på kompressorn. Går några sekunder sen ett "poff" och 20sec senare kommer en upprörd persom springande från närmaste hus. De stängde av och sprang in. Badrummet såg ut som någon "sprängt" en brun bomb där inne. Kommunen hade fel "version" av kartorna....
Hade en aquatronic innan ombyggnationen av huset.
Den var säkert sönder också, hursomhelst så är det en skitbehållare som separerar skit o slam från vattnet och man har den inne ( källaren )
Tyckte den var så jävla äcklig så jag drog mig för att tömma den.
Förträngde det såpass länge att det började "titta ut"
Sen på med regnkläder, handskar och rånarluva. För att sedan skyffla över till hinkar samtidigt som man höll på att kräkas 😷😷😷😷
Sen sket jag hellre på jobbet än hemma
Den var säkert sönder också, hursomhelst så är det en skitbehållare som separerar skit o slam från vattnet och man har den inne ( källaren )
Tyckte den var så jävla äcklig så jag drog mig för att tömma den.
Förträngde det såpass länge att det började "titta ut"
Sen på med regnkläder, handskar och rånarluva. För att sedan skyffla över till hinkar samtidigt som man höll på att kräkas 😷😷😷😷
Sen sket jag hellre på jobbet än hemma
Tömma mulltoa är inte kul....
Krypa ner i en 4 meter djup slamtank är inte heller så ku , den hade ju gudbevars lite fotvatten kvar i botten, men ändå att stå där o mura igen skarvar med bruk o sika i ett antal dagar för att täta var inte skoj....inte i kombination med en smärre cellskräck heller(den senare fanns inte när jag var yngre) men när jag läst var andra skrivit förefaller det jag gjort vara rena skitsaker...
Forum i en stad nära oss "gasades" för att få död på all ohyra för många år sedan, sådana djur som ramlade ner från taket inne i den tilltäppta JÄTTE lokalen trodde jag inte fanns....Byggnaden var då nära 100 år o hade inrymt en Saluhall från begynnelsen......En kompis bytte kök o lite till i en hamburgeria i samma stad och de fick SKOTTA ut avlagringar bakom friteringshoarna.....
Krypa ner i en 4 meter djup slamtank är inte heller så ku , den hade ju gudbevars lite fotvatten kvar i botten, men ändå att stå där o mura igen skarvar med bruk o sika i ett antal dagar för att täta var inte skoj....inte i kombination med en smärre cellskräck heller(den senare fanns inte när jag var yngre) men när jag läst var andra skrivit förefaller det jag gjort vara rena skitsaker...
Forum i en stad nära oss "gasades" för att få död på all ohyra för många år sedan, sådana djur som ramlade ner från taket inne i den tilltäppta JÄTTE lokalen trodde jag inte fanns....Byggnaden var då nära 100 år o hade inrymt en Saluhall från begynnelsen......En kompis bytte kök o lite till i en hamburgeria i samma stad och de fick SKOTTA ut avlagringar bakom friteringshoarna.....
Redigerat:
Avföring är fan det äckligaste man kan hålla på med, håller på att spy varje gång man rotar i avloppet. Jag hade ett stopp förra vintern mellan huset och min rensbrunn. Farsan kom hit och vi körde med illern inne från huset i källaren, allt gott och sen får gubbfan för sig att stoppa vattenslangen i stammen från första bostadsplanet, efter ett tag flyter det upp korvar och annat på källargolvet, det var äckligt.
Tydligen hade vi inte fått bort hela stoppet. 
Eftersom jag jobbar som slamsugare så har man ju drabbats av lite av varje men en grej som både var äcklig, lite kul och ett satans oflyt var när jag hade bilen full med prima fekalier en sisådär 12-13 m3 och skulle tippa vid kommunens reningsverk. Man kopplar då en 4 tumsslang till bilen, vänder på trycket i tanken och trycker iväg de dit det ska. Den här gången så kopplade jag slangen, slog om bilen till tryck, tryckte på knappen för att öppna ventilen. Skiten rusar iväg med en god fart. Ser plötsligt en liten stråle fara från slangen rakt upp i luften, tänker nice den träffade inte mig iafl. Vänder mig och stänger ventilen på bilen och känner hur något träffar mig klockrent mitt i huvudet. det roliga var att jag i två sekunder inte kunde förstå vad det var som hände och var det kom ifrån. Seeen trillade polletten ner....
Måste lyfta denna tråd och delge en äcklig händelse som hände en fd kollega för några år sen:
Han byte bransch och började arbeta med installation av rör och pumpar, framförallt inom industrin. En dag var han och annan ute på Henriksdalsverket vilket är hela Stockholms reningsverk för att göra ett arbete. De befann sig i ett mindre rum ca 2 x 3 meter när de av någon anledning lyckas öppna en ventil varpå skitvatten fullkomligen väller ut i rummet innan nån fick stopp på det. På bilderna efteråt kunde man se att rummet fyllts upp ca 1,5 meter och min kollega hade simmat i skiten
efteråt var det ilfärd till sjukstugan för att få sprutor mot eventuella infektioner.
Han byte bransch och började arbeta med installation av rör och pumpar, framförallt inom industrin. En dag var han och annan ute på Henriksdalsverket vilket är hela Stockholms reningsverk för att göra ett arbete. De befann sig i ett mindre rum ca 2 x 3 meter när de av någon anledning lyckas öppna en ventil varpå skitvatten fullkomligen väller ut i rummet innan nån fick stopp på det. På bilderna efteråt kunde man se att rummet fyllts upp ca 1,5 meter och min kollega hade simmat i skiten
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden