Fotografen Fotografen skrev:
Söte Värld...
Om du gillade den så kanske den här kan underhålla dig.

Jag hade en massa strul med tv från Viasat, vid minst 3 separata tilfällen instruerade "supporten" mig att installera ett separat uttag till tv-boxen eftersom boxen är ganska kraftig och strömmen riskerar att inte räcka till om jag har något annat inkopplat via grendosa.

De ansåg att det var anledningen till att min bild blev pixelerad, frös eller försvann och ville inte fortsätta felsökningen förrän jag skaffat ett separat uttag...

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Arg
civilingenjören och 13 till
  • Laddar…
ClasseClas
tommib tommib skrev:
[bild]

Alltid redo var ordet
Och så fick "Läkare utan gränser" en ny betydelse :);)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Om du gillade den så kanske den här kan underhålla dig.

Jag hade en massa strul med tv från Viasat, vid minst 3 separata tilfällen instruerade "supporten" mig att installera ett separat uttag till tv-boxen eftersom boxen är ganska kraftig och strömmen riskerar att inte räcka till om jag har något annat inkopplat via grendosa.

De ansåg att det var anledningen till att min bild blev pixelerad, frös eller försvann och ville inte fortsätta felsökningen förrän jag skaffat ett separat uttag...
Hehe, jo mycket har man fått höra... Som när jag ringde Comhem och klagade. Vad de inte visste var att jag jobbat på byggen och ställt in nivåer på deras nät i flervåningshus i flera år så jag hade rätt bra koll på hur det fungerade.
När hon ville jag skulle vända på sladden mellan uttaget och routern var det svårt att hålla sig. (Fast det var säkert ett sätt att kontrollera om kabeln satt i ordentligt i båda ändar. Men säg det då istället...)

Inte en elkoppling, men handlar om elgiganten: Letade tvättmaskin och tittade på Bosch. Säljaren kallade konsekvent maskinen för busch, även fast jag flertalet gånger rättade (halvt i smyg). Vidare fick jag visa säljaren vart modellbeteckningen sitter(just den maskinen hade hennes kollegor inte ställt någon skylt på och då var den tydligen omöjlig att sälja) När hon började svamla om den fantastiska trumhinnan på en helt annan maskin så tröttnade jag och gick...

• Gilla
  • Haha
Asbesträdd och 5 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
(Fast det var säkert ett sätt att kontrollera om kabeln satt i ordentligt i båda ändar. Men säg det då istället...)
Om de skulle fråga om kabeln sitter i ordentligt så skulle de flesta antagligen nöja sig med att titta att den sitter i, och svarat ja på det. Genom att be dem vända på kabeln så får de dem att faktiskt ta ut kabeln och stoppa in den igen.

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Om de skulle fråga om kabeln sitter i ordentligt så skulle de flesta antagligen nöja sig med att titta att den sitter i, och svarat ja på det. Genom att be dem vända på kabeln så får de dem att faktiskt ta ut kabeln och stoppa in den igen.
Jo, jag antar att det är så men då får de leva med att vettiga människor idiotförklarar supporten.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
då får de leva med att vettiga människor idiotförklarar supporten.
Det gör väl många redan ändå. Och lik förbannat löses de flesta supportärenden genom att ”idiotstegen” gås igenom systematiskt snarare än i de mer kvalificerade stegen.

• Gilla
Freddedan och 6 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det gör väl många redan ändå. Och lik förbannat löses de flesta supportärenden genom att ”idiotstegen” gås igenom systematiskt snarare än i de mer kvalificerade stegen.
Helt rätt, jag gnäller inte på förfarandet men fnissar åt att sladden skulle fungera bättre åt andra hållet. :giggle:

• Gilla
Lilak och 4 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Det finns ju de som tror på det... ;-) [länk]
Är det inte snarare den här sidan som kommer närmast? Jag undrar hur supporten skulle reagera om man svarade att man den denna metod redan kontrollerat att stickproppen sitter åt rätt håll.
https://svalander.se/shoppen/ljudfoerbaettring/faskontroll

• Haha
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Det där borde ju nästan vara straffbart.

S Strontus skrev:
Det finns ju de som tror på det... ;-) [länk]
A Avemo skrev:
Är det inte snarare den här sidan som kommer närmast? Jag undrar hur supporten skulle reagera om man svarade att man den denna metod redan kontrollerat att stickproppen sitter åt rätt håll.
[länk]
Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet.

• Gilla
NorraS
  • Laddar…
hsd
Mycket mumbojumbo
men faktum är att på en del, främst äldre , apparater så kan det uppstå nätbrum om stickproppen är åt fel håll

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
[länk]
Jag är mer fascinerad av att det behövs ett instrument för 850:- för att mäta vart fasen ska kopplas in, om det förväntas leda till en hörbar skillnad?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.