3 487 251 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
Är alltid så jag skrattar lite varje gång jag ser sånt. Vaf*n är grejen med pizzerior och dålig el? Är ungefär som att pizzerior har någon form av våghalsig klåpar-dispans när det kommer till el.E El-Löken66 skrev:
Ja speciellt när de kunde köpt en förlängningskabel för 29.90 istället. Hissen går nog inte riktigt hela vägen upp ibland...Krokben skrev:
Jag har sett en liknande pizzeriakoppling. Då var det en TV där sladden var för kort. Då klipper man stickproppen och slarvar med högtalarkabel och isolerar med kontorstejp.
Sen är väl pizzerior ofta små familjeföretag som kanske har en "kan själv" attityd till det mesta. Generellt tror jag en Ica-butik oftast drivs lite mer "professionellt" även om det säkert går att hitta undantag.E elmont skrev:
Var hos mor som ville att jag skulle byta en enkel taklampa mot en kristallkrona som blivit omtrådad då någon misstänkte att kablarna kunde vara gamla. Blev inget byte när jag tittade på hur det var gjort (Men han ju läser på KTH - kommentar från mor ..) och även hur det ser ut i nuvarande lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
Nästan pizzeriastandard, där å...
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
Det där är nästan normalprocedur, både klippa-skarva i, vilket ger inte mindre än två skarvar, och sno om med kontorstejp, alternativt målartejp.L lordi skrev:
Varför inte åtminståne bara en skarv, och varför inte rikitig eltejp?
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
Riktig eltejp, det var som f-n! Tänkte nästan ett tag föreslå häftplåster...?

Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Pizzabagare är alltid elektriker/vvs:are/plattsättare
Finns ju en anledning att 30×30 med vågiga kanter kallas pizza plattor
gärna med 8-10 mm fog
Finns ju en anledning att 30×30 med vågiga kanter kallas pizza plattor