Tråkigt att ägaren lyckats få in nio miljoner på stulen mark. Om det nu verkligen gått till avslut. Lantmäteriet har som sagt inte fått in några papper på det.

• Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Jg tror iofs att huset kan vara värt rätt mycket pengar i det läget, även om man inte har hela sträckan ner till vattnet privat.

harry73
Jag tror nog att mäklaren har berättad att marken längs ån är kommunens. Mäklare kan ju knte vara hur fräck som helst.

Ja, mäklaren berättade att marken längs ån var kommunens. Om man frågade.

garton skrev:
Ja, mäklaren berättade att marken längs ån var kommunens. Om man frågade.
Du gick alltså på husvisningen?
Ren nyfikenhet?

Mäklaren har väl gjort helt rätt, en fråga är ställd och han svarar ärligt på den.

Jag tror nog huset är värt pengarna med den utsikten oavsett vem som äger närmsta remsan mot ån, kul att det finns människor mycket pengar.

Nej, jag var inte på visningen, men jag ringde mäklaren.

Om du läste mäklarens förstasidesbeskrivning så var begrepp som "privat läge vid stångån" frikostigt förekommande. Allt för att påskina att tomten var privat hela vägen ner till vattnet. Jag vet inte om jag håller med om att mäklaren gjort rätt.

Huset är f.ö. inte sålt. Inskrivningsmyndigheten har inte fått in några uppgifter om ägarbyte. Ringde senast för en timme sedan och kollade.

Var du tvåa på budgivningen? :)

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Det kan ju väldigt lång tid efter kontrakt tills inskrivningsmyndigheten får in något. Tiden mellan kontrakt och tillträde är ju ofta 3 månader, kan vara mycket längre än så. Och efter tillträde så har du 3 månader på dig.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
osociala jävel skrev:
Var du tvåa på budgivningen? :)
Nej, jag var inte alls spekulant på det här huset.

garton skrev:
Nej, jag var inte alls spekulant på det här huset.
Varför håller du på att ringa mäklaren och inskrivningsmyndigheten om du inte är spekulant på huset?
Låter som en ganska trist hobby

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Pumba skrev:
Varför håller du på att ringa mäklaren och inskrivningsmyndigheten om du inte är spekulant på huset?
Låter som en ganska trist hobby
För att jag ville höra mäklaren förklara hur hon tänkte när hon marknadsförde huset som om det hade en riktig tomt hela vägen ner till vattnet.

Tro mig, den här hobbyn är allt annat än trist.

• Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Jobbar mäklaren på inskrivningsmyndigheten?!

-MH- skrev:
Jobbar mäklaren på inskrivningsmyndigheten?!
Det tror jag inte.

Fastigheten har nu fått en ny ägare. Vem det är kan man se på t.ex. birthday.se.

Såvitt jag vet, var köpeskillingen 9 miljoner.

Varför köpte du inte kåken själv och ställer allt till rätta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.