Köpte Lindabs silverfärgade stålplåtsrännor till sommarstället. Efter ungefär 2 år började jag se korrusion på dessa. Rejält besviken men jag trodde de är väl mitt eget fel om man kanske bor på västkusten?
Döm om min förvåning när jag på jobbet sett att man installerade samma stuprör inne i ett parkeringshus som är max 1 år gammalt. Rejält med korrusion och röret sitter inne i parkeringshuset och får inte varken sol, regn, snö på sig.
Är Lindabs rännör och stuprör av så extremt dålig kvalite???
Döm om min förvåning när jag på jobbet sett att man installerade samma stuprör inne i ett parkeringshus som är max 1 år gammalt. Rejält med korrusion och röret sitter inne i parkeringshuset och får inte varken sol, regn, snö på sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du varit i kontakt med återförsäljare eller Lindab?R Rolle85 skrev:Köpte Lindabs silverfärgade stålplåtsrännor till sommarstället. Efter ungefär 2 år började jag se korrusion på dessa. Rejält besviken men jag trodde de är väl mitt eget fel om man kanske bor på västkusten?
[bild] [bild]
Känns väl inte rimligt att de ska se ut sådär på så kort tid. 🤔
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
I parkeringshuset ser det ut att vara aluzink ,vilket inte trivs med kalk..
Du verkar ha otur väldigt oftaR Rolle85 skrev:Köpte Lindabs silverfärgade stålplåtsrännor till sommarstället. Efter ungefär 2 år började jag se korrusion på dessa. Rejält besviken men jag trodde de är väl mitt eget fel om man kanske bor på västkusten?
[bild] [bild]
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Klicka här för att svara