Köpte Lindabs silverfärgade stålplåtsrännor till sommarstället. Efter ungefär 2 år började jag se korrusion på dessa. Rejält besviken men jag trodde de är väl mitt eget fel om man kanske bor på västkusten?
Döm om min förvåning när jag på jobbet sett att man installerade samma stuprör inne i ett parkeringshus som är max 1 år gammalt. Rejält med korrusion och röret sitter inne i parkeringshuset och får inte varken sol, regn, snö på sig.
Är Lindabs rännör och stuprör av så extremt dålig kvalite???
Metalliska rör på en betongvägg i underjordisk miljö – installation för ventilation eller vattenavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörledning i hållare, skyddad med klämma, över en grå behållare nära en vägg. Ljus, industriellt utrymme, ingen person synlig.
Skapa konto

R Rolle85 skrev:
Köpte Lindabs silverfärgade stålplåtsrännor till sommarstället. Efter ungefär 2 år började jag se korrusion på dessa. Rejält besviken men jag trodde de är väl mitt eget fel om man kanske bor på västkusten?
Döm om min förvåning när jag på jobbet sett att man installerade samma stuprör inne i ett parkeringshus som är max 1 år gammalt. Rejält med korrusion och röret sitter inne i parkeringshuset och får inte varken sol, regn, snö på sig.
[bild] [bild]
Har du varit i kontakt med återförsäljare eller Lindab?
Känns väl inte rimligt att de ska se ut sådär på så kort tid. 🤔

Ser likadant ut på både jobbet och hemmet så det verkar vara den kvalitén de levererar?!

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
I parkeringshuset ser det ut att vara aluzink ,vilket inte trivs med kalk..

R Rolle85 skrev:
[bild] [bild]
Du verkar ha otur väldigt ofta :(

Fel av mig! Jag har aluzink och det har vi på jobbet med!

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du verkar ha otur väldigt ofta :(
Härligt svar!!! 👎

Från planja Teknisk informationstabell med råd om materialkombinationer och korrosion för byggmaterial och metall.
Skapa konto

R Rolle85 skrev:
Fel av mig! Jag har aluzink och det har vi på jobbet med!
Aluzink trodde all var bra i början men visat sej vara extremt dålig. Aluzink är nästan helt borta från marknaden idag.

• Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
Ja då var de därför…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.