Invest Living, före detta Norrlandsimporten har på senare tid gjort sig kända för falsk marknadsföring kring sina dåliga luftvattenpumpar som snabbt brukar gå sönder och alls inte motsvarar de effektvärden som reklamen utlovat.
På sidan https://bastatesten.se/luftvarmepump/ har man fixat in sina nya luftvärmepumpar på första och tredje plats. På andra plats hamnar den gamla Panasonic LZ25 TKE som jag inte tror saluförs längre!

Ja det är ett mysterium hur invest pumparna kan vara på första och tredje plats :crysmile:
Man undrar verkligen hur man kan komma fram till den slutsatsen !!
Om dom gör tester på flera grejer bör man nog dra öronen åt sig

P
Historien upprepar sig ständigt...

P
C Comfort Thomas skrev:
Ja det är ett mysterium hur invest pumparna kan vara på första och tredje plats :crysmile:
Men testar man bara dessa och någon gammal modell från en konkurrent så är det inte helt orimligt.
Det är alltid den som beställer en test, utredning eller forskning som bestämmer vad som skall undersökas och hur. Follow The money

Deras luft/vatten sägs vara tillverkade av PHNIX men dom där luft/luft ser ut som Midea-maskiner, i stil med till exempel ELONS Canvac.

Att dra paralleller om prestanda och hållbarhet tror jag därför är fel.

Däremot verkar testet inte seriöst upplagt över huvud taget. "Testvinnaren" är inte specificerad med modellnummer ens.

P
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Deras luft/vatten sägs vara tillverkade av PHNIX men dom där luft/luft ser ut som Midea-maskiner, i stil med till exempel ELONS Canvac.

Att dra paralleller om prestanda och hållbarhet tror jag därför är fel.

Däremot verkar testet inte seriöst upplagt över huvud taget. "Testvinnaren" är inte specificerad med modellnummer ens.
Det förstår ju alla om de hade visat ett seriöst test hade de inte sålt en enda

C Comfort Thomas skrev:
Jag köpte en MSA-09 luftvärmepump. Den skulle klara av mitt garage på65 kvm
Det var ca 2 minus ute hade pumpen på 18 grader i lite mer än en vecka vart bara 14 grader i garage höjd till 23 grader i typ en vecka bara 14 grader höjde till max 33 grader i ca 2 dagar fortfarande bara 14 grader i garage. O dom skyller på att det står en kall bil i garage. O det är för högt till taket (2650).
Fick till svar att om det var minus ute så gick pumpen med typ 30% i effekt
Invest living vilkenjävlaskit
.

Någon som testat deras support om det strular? Kollegan var ute på en luftvatten av tveksamt märke, de hade support, första gången han ringde, kan du ringa igen om 10 minuter, vi äter frukost HAHAHA.
Andra gången byt kretskort i utedel, byt kretskort i innedel, tror ni det funkar (larmade på kommfel) tredje gången ööööh kolla inverterkortet, trasig kompressor. Man skall passa sig att köpa det allra billigaste skiten.

Fattar inte att vuxna människor köper sån skit! Vad är det som lockar så innerligt med låga priser?? Hos mig ringer det varningsklockor direkt!

• Gilla
DonPablo
  • Laddar…
Energysave var pumpen kollegan var på, vilket djävla skit. Har själv varit på den för något år sedan, dåliga manualer och man ser att det är tattigt djävla kinaskräp. Nä buy once cry once när man köper något ordentligt. Dessa billiga ger förmodligen ingen effekt ens i minus 5 grader.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.