179 370 läst ·
844 svar
179k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Kanske.J Jowan1 skrev:
Om jag ringer efter jourtandläkaren och den använder verktyg så förväntar jag mig att de är steriliserade i obrutna förpackningar, å ja, jag får stå för arbetskostnaden mm som det kostar att sterilisera och förpacka de igen.
Fakturan består av arbete utfört över flera dagar. Svanströms kunde inte utföra filmning den aktuella lördagen.Demmpa skrev:
Jag hade avtalat att få filmning gjort i samband med jourjobbet men det kunde de inte leverera.
Att spola av/igenom/rengöra den omtalade pumpen går väl på max 5 minuter ?
Hela problemet grundas väl i att TS aldrig blev informerad om att rengöringen av pumpen var ett omfattande projekt i sig själv och skulle kosta som ett restaurangbesök och inte fick möjligheten att göra rengöringen själv?
Det hade ju kunnat lösas med att rörisen (eller TS ) använt den numera fungerade avloppsanläggningen för att spola av pumpen i duschen/badkaret/varhelst det är möjligt, snabbt och billigt, problem solved.
Jag skulle gärna gjort rengöringen själv om jag fått veta att jag sparat en månads elkostnad på 5 minuters "skitjobb".
Hela problemet grundas väl i att TS aldrig blev informerad om att rengöringen av pumpen var ett omfattande projekt i sig själv och skulle kosta som ett restaurangbesök och inte fick möjligheten att göra rengöringen själv?
Det hade ju kunnat lösas med att rörisen (eller TS ) använt den numera fungerade avloppsanläggningen för att spola av pumpen i duschen/badkaret/varhelst det är möjligt, snabbt och billigt, problem solved.
Jag skulle gärna gjort rengöringen själv om jag fått veta att jag sparat en månads elkostnad på 5 minuters "skitjobb".
plus ett eget högtrycksaggregat.... all heder åt Svanströms!D Dilato skrev:Att spola av/igenom/rengöra den omtalade pumpen går väl på max 5 minuter ?
För din info. Körtid till/från hemmet från Stockholm city (satt av Svanströms som ett kriteria) är ca 30 minuter enkel väg.D Dilato skrev:Att spola av/igenom/rengöra den omtalade pumpen går väl på max 5 minuter ?
Teknikern satt i bilen på gatan 15 minuter utan att ens göra något innan han ringde mig.
Så hur det ens kan gå över 2 h känns helt oförståeligt. Detta även om man nu ska göra rent en Novipro Avloppsrensare.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Har läst hela tråden. Konstaterar att även jag skulle blivit förbannad att se denna faktura för ett snabbt enkelt jobb, jour eller ej skit samma. Löjligt.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Det var en timmes debitering för rengöring verktyg jag finner löjeväckande. Att jourtjänster är dyra är per definition.
J Jowan1 skrev:
Spelar absolut ingen roll vad ett verktyg kostar. Du har betalat för en jour tjänst och per påbörjad timme. Allt arbete inklusive rengöring, felsökning och åtgård är inkluderat i dessa timmar.J Jowan1 skrev:
Hantverkaren/Montören som jobbar vet garanterat inte om vad deras inköp pris är på det verktyg han använder.
Du har till och med fått erbjudande att få billigare pris...