J Jowan1 skrev:
Jag har t ex begärt tidstämplar på jobbet men inte fått svar.
Några av oss har "begärt"/föreslår att du ska lägga upp fakturan så att vi får se exakt hur det står, men än har vi inte fått se fakturan.

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Om du går till tandläkaren, förväntar du dig att betala lika mycket som verktygen kostar i rengöring dessa?
Kanske.
Om jag ringer efter jourtandläkaren och den använder verktyg så förväntar jag mig att de är steriliserade i obrutna förpackningar, å ja, jag får stå för arbetskostnaden mm som det kostar att sterilisera och förpacka de igen.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
H Hazze23 skrev:
TS ska ha credd att han hänger kvar, många som inte får medhåll lämnar ju Byggahus efter 3 inlägg.

👍
Tack!

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Några av oss har "begärt"/föreslår att du ska lägga upp fakturan så att vi får se exakt hur det står, men än har vi inte fått se fakturan.
Fakturan består av arbete utfört över flera dagar. Svanströms kunde inte utföra filmning den aktuella lördagen.
Jag hade avtalat att få filmning gjort i samband med jourjobbet men det kunde de inte leverera.

Min behållning av den här tråden är att Svanströms El&VVS är noga med hygien och renlighet. De verkar också ta sitt eget anseende på yttersta allvar.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Min behållning av den här tråden är att Svanströms El&VVS är noga med hygien och renlighet. De verkar också ta sitt eget anseende på yttersta allvar.
Men vad anser du kring kostnaden kontra nyttan?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Men vad anser du kring kostnaden kontra nyttan?
Ibland blir det sån där skit. Det är kanske inte dom som ska rengöra verktyget utan någon billig städfirma? Inte kul att betala jourpengar för saker andra gör bättre och billigare.

Att spola av/igenom/rengöra den omtalade pumpen går väl på max 5 minuter ?

Hela problemet grundas väl i att TS aldrig blev informerad om att rengöringen av pumpen var ett omfattande projekt i sig själv och skulle kosta som ett restaurangbesök och inte fick möjligheten att göra rengöringen själv?

Det hade ju kunnat lösas med att rörisen (eller TS ) använt den numera fungerade avloppsanläggningen för att spola av pumpen i duschen/badkaret/varhelst det är möjligt, snabbt och billigt, problem solved.

Jag skulle gärna gjort rengöringen själv om jag fått veta att jag sparat en månads elkostnad på 5 minuters "skitjobb".

• Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:

Hela problemet grundas väl i att TS aldrig blev informerad om att rengöringen av pumpen var ett omfattande projekt i sig själv och skulle kosta som ett restaurangbesök och inte fick möjligheten att göra rengöringen själv?

Det hade ju kunnat lösas med att rörisen (eller TS ) använt den numera fungerade avloppsanläggningen för att spola av pumpen i duschen/badkaret/varhelst det är möjligt, snabbt och billigt, problem solved.

Jag skulle gärna gjort rengöringen själv om jag fått veta att jag sparat en månads elkostnad på 5 minuters "skitjobb".
plus ett eget högtrycksaggregat.... all heder åt Svanströms!

• Gilla
santos och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
plus ett eget högtrycksaggregat.... all heder åt Svanströms!
Dom måste väl ända använda autoklav, pumpen måste ju vara steril efter varje jobb 🤔

• Haha
  • Gilla
Jesper He och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:

För din info. Körtid till/från hemmet från Stockholm city (satt av Svanströms som ett kriteria) är ca 30 minuter enkel väg.
Teknikern satt i bilen på gatan 15 minuter utan att ens göra något innan han ringde mig.
Så hur det ens kan gå över 2 h känns helt oförståeligt. Detta även om man nu ska göra rent en Novipro Avloppsrensare.

• Gilla
Pyka och 2 till
  • Laddar…
Har läst hela tråden. Konstaterar att även jag skulle blivit förbannad att se denna faktura för ett snabbt enkelt jobb, jour eller ej skit samma. Löjligt.

• Gilla
lidhem och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Det här var en av de mest absurda trådar jag läst på länge. TS, du har köpt en jourtjänst. Varför uppför du dig som en kränkt prinsessa? Det är bara pinsamt.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Det var en timmes debitering för rengöring verktyg jag finner löjeväckande. Att jourtjänster är dyra är per definition.

• Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
P
J Jowan1 skrev:
Är det rimligt att rengöring av ett verktyg kostar nästan samma sak som ett nytt? (Förmodligen billigare än ett nytt med alla rabatter)
J Jowan1 skrev:
Japp, stackars mig. En hantverkare borde väl snarare sälja verktyget än ta betalt för rengöring som motsvarar mer än värdet?
Spelar absolut ingen roll vad ett verktyg kostar. Du har betalat för en jour tjänst och per påbörjad timme. Allt arbete inklusive rengöring, felsökning och åtgård är inkluderat i dessa timmar.
Hantverkaren/Montören som jobbar vet garanterat inte om vad deras inköp pris är på det verktyg han använder.
Du har till och med fått erbjudande att få billigare pris...

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.